English

فرماندار اردستان از نبود مدیران در آیین تجلیل خبرنگاران گلایه کرد

فرماندار اردستان با گلایه از حضور نیافتن مدیران این شهرستان در آیین تجلیل خبرنگاران‌ گفت: مسوولان ۳۶۴ روز از سال منتظر انتشار عملکرد و اقدام‌های روزانه خود از سوی خبرنگاران هستند و انتظار بود در آیین روز خبرنگار برای تجلیل از این قشر پرتلاش حاضر می‌شدند.

فرماندار اردستان از نبود مدیران در آیین تجلیل خبرنگاران گلایه کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حمیدرضا تاملی در آیین تجلیل از خبرنگاران در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: با تاسف امروز شاهد حضور حداقلی مسوولان شهرستان در این آیین هستیم که زیبنده زحمت خبرنگاران در طول سال نیست.

وی اظهار داشت: مفهوم کارآمد بودن به تنهایی امکان پذیر نیست و آن اشراف و تصرف مسوول بر افکار جامعه است که با تلاش اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی صورت می گیرد و مدیر نباید بگوید من کار خودم را می‌کنم و کاری ندارم که کسی از آن مطلع‌می شود یا نه و کاری به خبرنگار ندارم.

تاملی گفت: فعالیت خبرنگاران‌ بسیار مهم است تاجایی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند، اگر من‌ رهبر نبودم ترجیح می‌دادم‌ مسوولیت رهبری فضای مجازی را بر عهده بگیرم.

وی با بیان اینکه امروز با تاسف در دنیا از  فضای مجازی برای توسعه نیت‌های حیوانی خود استفاده می‌کنند، تصریح کرد: آنان مفهوم حق و حقیقت و خوب و بد را تغییر می‌دهند و ما تاسف می‌خوریم که امروز مدیر ومسوولی در شهرستان می‌گوید من کاری با خبرنگاران ندارم.

فرماندار اردستان اضافه کرد: هر نوع ارتباط با خبرنگاران باید به گونه ای باشد که‌ فضای خوب و سازنده ایجاد شود و مدیران ارتباط شان را با اصحاب رسانه و  رسانه ها بهتر کنند.

حمیدرضا تاملی بابیان این که‌خبرنگاران در طول سال به ویژه در دوران کرونا بسیارخوب فعالیت کردند افزود: اطلاع‌رسانی این افراد وانتشار اخبار و توصیه های مسوولان زمینه آگاهی در جامعه را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: امروز شکافی که در جامعه وجود دارد فعالان رسانه می توانند در جهت پر کردن آن فعالیت کنند وباید تلاش کرد جایگاه رسانه در جامعه افزایش یابد واین توسعه یافتگی جامعه را می‌رساند، از سوی دیگر در طول یکسال گذشته رویدادهایی در شهرستان رخداد که دغدغه مردم را زیادتر کرده که امیدواریم با روندی که اکنون شهرستان در حال اتفاق است وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه تغییر کند و وضعیت تورم، گرانی و مشکلات مختلف بهبود یابد.

فرماندار اردستان گفت: نمونه این اتفاق خوب ثبت آمار بالای بیمه تامین اجتماعی و بهبود اشتغال در شهرستان است و از مدیران دعوت می‌کنم با اصحاب رسانه ارتباط بیشتر و بهتری داشته باشند تا عملکرد این دستگاه‌ها به طور مستمر از سوی خبرنگاران‌ به اطلاع عموم برسد و ارزش کار مسوولان برای مردم‌ مشخص شود.

شان خطرپذیری خبرنگاران ارزشمند است 

امام جمعه اردستان نیز گفت: خبرنگار دارای شان ومنزلتی است که‌ ارزشمند است و باید خطرپذیر باشد.

حجت الاسلام حسن دهشیری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و روز خبرنگار، حلول ماه محرم و تسلیت شهادت امام حسین (ع) افزود: بسیاری از خبرنگاران در طول سال برای مسوولان خبررسانی کردند اما امروز از این مدیران در آیین تجلیل خبرنگاران خبری نیست.

وی تصریح کرد: در عرصه خبرنگاری با ۲ نوع افراد مواجه هستیم، آنان که صادقانه کار می‌کنند و مردم دوستشان دارند و عده‌ای هم هستند که جز زیان برای جامعه چیزی ندارند و ما از صادقان تجلیل می کنیم، قرآن هم‌ می گوید خبر فرد فاسق را گوش نکنید و به سخن فردی که تعهد در خبررسانی ندارد نباید توجه داشت.

امام جمعه اردستان گفت: عده‌ای قصد دارند به هر نحوی مشهور شوند که باید این افراد را از صنف خبرنگاری دور کرد و تجلیل به خبرنگاران راستگو، صادق ، امانتدار، با شهامت و شجاعت، درایت، هوشمند، روانشناس و جامعه‌شناس اختصاص داشته باشد.

حجت‌الاسلام دهشیری اضافه کرد: وظیفه ما تجلیل از چنین خبرنگارانی است؛  خبرنگار باید مانند آیینه باشد، خوب و بد را ببیند، مخاطب‌پسند باشد و اگر تحلیل دارد زیر خبر درج کند.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار اگر به درستی عمل کند نام نیکی از خود باقی خواهد گذاشت و مردم او را دوست خواهند داشت، همچنین ارتباط باید بین خبرنگار و مسوول دو سویه باشد تا مردم از واقعیات جامعه آگاه شوند.

امام جمعه اردستان تاکید کرد: حضور خبرنگاران می‌توانند ستودنی باشد و روابط عمومی اداره‌ها با خبرنگاران همکاری داشته باشند.

انتشار ۳ هزار خبر در یکسال در اردستان

همچنین رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی اردستان اظهار داشت: در یکسال گذشته بیش از سه هزار خبر از سوی اصحاب رسانه در خبرگزاری‌ها و مطبوعات نشر داده شده است.

تجلیل از خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه