English

انتظار وزیر کشور از دوستی

وزیر کشور گفت: انتظار حرکت جهشی و جهادی از جناب مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان داریم تا زمینه شکوفایی بنادر هرمزگان فراهم شود.

انتظار وزیر کشور از دوستی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد وحیدی وزیر کشور، در آیین تکریم و معارفه مهدی دوستی استاندار جدید هرمزگان که با حضور نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و اصحاب رسانه در تالار شهید آوینی بندرعباس بیان کرد: استان هرمزگان با دارا بودن پتانسیل های مهم در ابعاد مختلف، در زمره نقاط مطلوب و ویژه محسوب می شود.
وحیدی بیان کرد: در این استان، تنگه هرمز آبراهی بسیار راهبردی قرار دارد و این تنگه مهمترین شریان نفتی جهان محسوب می شود.
وی افزود: استان هرمزگان با ظرفیت های عظیمی ترانزیت، صنعتی، تولیدی، با مردمی خونگرم و مهربان که مقصد بسیاری از گردشگران از سایر نقاط کشور است و مردم خون گرم هرمزگان از آنها استقبال می کنند. 
وزیر کشور بیان داشت: زمانی که از اقتصاد دریا محور سخن به میان می آید قطعا نام هرمزگان در استراتژی توسعه صنایع، تمدن دریایی و صنایع دریایی مانند کشتی سازی می درخشد و نقش کلیدی و استراتژیک دارد و در رابطه با توسعه بازرگانی و تجارت نقش هرمزگان، پررنگ و کلیدی تر است.
وحیدی افزود: شرکت ها و بنگاه های دانش بنیان در این استان از ظرفیت های ویژه ای برخوردار هستند.
وی ابراز داشت: با توجه به ظرفیت های فوق‌العاده استان آیا روا است که دم از بیکاری و فقر در استان بزنیم،  با این حجم از ثروت هرمزگان این آمار از بیکاری و فقر دور از انتظار  است.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: اشکالی که در سیستم بوروکراسی اداری ما وجود دارد بسیار دولت محور شده است، بنابراین توسعه اقتصاد و اداره دولت، مردم محور است، اگر همه فعالیت ها را به تهران و مرکز محدود کنیم و محوریت بر این شهر باشد نمی توان راه به جایی برد.
وحیدی عنوان کرد: با توجه به ثروت هرمزگان نه تنها نباید این استان جز استان های محروم و کم تر توسعه یافته قرار گیرد بلکه این استان محل تزریق توسعه به سایر نقاط کشور است.
وی گفت: لازمه پیشرفت کشور و استان کارآفرینی در زمینه های مختلف است و در این راستا دولت، مردم و دانشگاهیان، نخبگان برای تحقق این امر مهم باید پای کار قرار گیرند. 
وزیر کشور ابراز داشت: چرا نباید زمانی که از بنادر مهم دنیا سخن به میان می آید، نام بندرعباس بدرخشد قطعا همه ظرفیت و زمینه ها برای شکوفایی این بندر و هرمزگان وجود دارد.
وی اذعان داشت: از جناب دوستی می خواهیم به صورت جهشی و جهادی این ظرفیت های را به زمینه ظهور برساند.
وزیر کشور بااشاره به اینکه پیشنهاد پست های زیادی برای جناب دوستی بود، در ادامه گفت: ایشان حتی یکی از کاندیداهای وزارت نفت بودند اما صلاح دانستیم با توجه به توانمندی و ظرفیت های ایشان، سکان استان مهمی مانند هرمزگان را بر عهده این نیروی انقلابی و جهادی بگذاریم.
وی در پایان افزود: دشمنان نظام و رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه افکنی و خرابکاری هایی در منطقه و کشورهای همسایه  هستند اما نظام جمهوری اسلامی اجازه شیطنت به هیچ احدی نخواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه