English

سرهنگ صابر افضل‌نیا خبر داد:

شناسایی ۱۶ حفاری غیرمجاز میراث فرهنگی در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث ‌فرهنگی استان اردبیل از کشف و شناسایی 16 مورد حفاری غیرمجاز میراث ‌فرهنگی در سطح استان خبر داد.

شناسایی 16 حفاری غیرمجاز میراث فرهنگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سرهنگ صابر افضل‌نیا ، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل گفت: با تلاش‌های نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در نیمه نخست امسال 16 مورد حفاری غیرمجاز در سطح استان شناسایی و 59 متخلف نیز دستگیر شده است.

وی ادامه داد: این حفاری‌ها که در مناطق غیرثبتی استان انجام می‌شده با شناسایی به‌موقع از اقدام سودجویان و دست‌درازی آنها به آثار باستانی و میراث‌فرهنگی استان جلوگیری شده است که شناسایی حفاری‌های غیرمجاز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش یافته است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به دستگیری متخلفان در بخش میراث‌فرهنگی بیان کرد: در نیمه نخست امسال 59 نفر از افراد متخلف در این حوزه دستگیر شده و با تشکیل پرونده اقدامات برای رسیدگی به تخلفات آنها پیگیری شده است.

افضل‌نیا از شناسایی 14 مورد حمل و نگهداری غیرقانونی فلزیاب در سطح استان در این مدت خبر داد و گفت: در مقایسه با 6 ماهه نخست سال گذشته که کشفیات در این زمینه هشت مورد بوده است شاهد افزایش 75 درصدی بوده‌ایم.

وی در مورد کشف اشیای تاریخی از متخلفان عنوان کرد: در این مدت 16 مورد از اشیای تاریخی اصلی شناسایی و با متخلفان برخورد قانونی شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه