English

حسن امیریان:

ورشکستگی ۱۰ درصد از رستوران‌داران مشهد، بدلیل شیوع کرونا

در طول مدت شیوع کرونا، هیچ حمایتی از صنف رستوران‌دارها صورت نگرفته و این صنف در دوران اعمال محدودیت‌های کرونا از هیچ حمایت و تسهیلاتی برخوردار نبوده است و در پی این عوامل باعث ورشکستگی رستوران‌داران مشهد شده است.

ورشکستگی ۱۰ درصد از رستوران‌داران مشهد، بدلیل شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن امیریان رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد در خبری اعلام کرد:۱۰ درصد از رستوران‌داران مشهد در ایام کرونا ورشکسته شده‌اند و میزان فروش رستوران‌ها در مهرماه سال جاری نسبت به مهر ماه سال ۹۸، ۸۰ درصد و نسبت به مهرماه سال ۹۹ ، ۲۰ الی ۳۰ درصدی کاهش داشته است.

امیریان در ادامه با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه برای رستورانها افزود: حدود ۶ ماه است که قیمت مواد اولیه لازم در رستوران‌ها از جمله گوشت و برنج ، افزایش پیدا کرده است و سال گذشته هر کیلوگرم  برنج ۳۵ هزارتومان خریداری می‌شد اما در حال حاضر قیمت برنج به ازای هر کیلوگرم بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است و قیمت گوشت نیز نسبت به سال گذشته به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان افزایش داشته است و قیمت سایر مواد اولیه نسبت به سال گذشته زیاد تغییری نکرده است.

رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد همچنین تصریح کرد: وضعیت رستوران‌دارها با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، به هیچ وجه مطلوب نیست و البته این وضعیت بر آشپزخانه‌ها و کترینگ‌ها که غذا را به صورت بیرون‌بر به فروش می‌رساندند، صدق نمی‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از مشکلات این صنف، اجاره مغازه‌ها، حقوق کارکنان رستوران، هزینه قبض آب و برق، هزینه بیمه و... از جمله مواردی است که بر دوش رستوران‌دارها سنگینی می‌کند و در طول این مدت هیچ حمایتی از صنف رستوران‌دارها صورت نگرفته و این صنف در دوران اعمال محدودیت‌های کرونا از هیچ حمایت و تسهیلاتی برخوردار نبوده  است و در پی این عوامل، ۱۰ درصد از رستوران‌داران مشهد ورشکسته شده و رستوران خود را تعطیل کردند.

رییس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد متذکر شد: جالب است که سایر مکان‌های عمومی از جمله استخرها، پاساژها و... بازگشایی شده‌اند، اما اعمال محدودیت‌های کرونا در رستوران‌ها کماکان ادامه دارد ولی صنف ما در حال نابودی است و رایزنی‌هایی که در خصوص حمایت از این صنف انجام داده‌ایم، نتیجه‌دار نبوده است.

امیریان در خاتمه این خبر و با ارائه آمار کاهش فروش رستوران‌ها در دو سال اخیر خاطرنشان کرد: میزان فروش رستوران‌ها در مهرماه سال جاری نسبت به مهر ماه سال ۹۸، ۸۰ درصد کاهش داشته است. همچنین در مهر ماه سال جاری  نسبت به مهرماه سال ۹۹ ، شاهد کاهش ۲۰ الی ۳۰ درصدی فروش رستوران‌ها بوده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه