English

بحران سرانه آموزشی در البرز

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: تراکم جمعیت دانش آموزی به ویژه در نواحی مرکزی کرج و کمبود مدرسه باعث شده البرز در بحث سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور باشد.

بحران سرانه آموزشی در البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، یونس جاوید نسب با اشاره به اینکه همجواری با پایتخت و مهاجرپذیری بالای البرز باعث شده این استان در بحث سرانه‌های آموزشی با محرومیت جدی مواجه باشد، گفت: تراکم جمعیت دانش آموزی به ویژه در نواحی مرکزی کرج و کمبود مدرسه باعث شده البرز در بحث سرانه فضای آموزشی آخرین استان کشور باشد.

وی توضیح داد: هرچند طی سال‌های گذشته با کمک خیرین و تخصیص اعتبارات دولتی چندین مدرسه به استان اضافه شده ولی واقعیت این است سرعت افزایش فضای آموزشی به سرعت رشد تعداد دانش آموزان نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: البته در برخی مناطق مثل شهرستان طالقان که با مهاجرت مردم به شهرها و پراکندگی جمعیت مواجه هستیم، چالش کمبود دانش آموز هم وجود دارد که همین باعث شده اکثر مدارس ابتدایی این شهرستان چندپایه و تک معلمه باشند.

جاوید نسب در ادامه در پاسخ به اینکه مدارس استان از چه زمانی حضوری می‌شوند، گفت: هرچند کیفیت آموزش حضوری با آنلاین تفاوت‌های محسوسی دارد ولی سلامت دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند از هر چیز مهمتر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: با تکمیل فرایند واکسیناسیون دانش آموزان و والدین کم کم و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد حضوری شدن کلاس‌های درس خواهیم بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه