English

البرز نیازمند اعتبار در بخش فضای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از نیاز استان به اعتبار در بخش فضاهای آموزشی خبر داد.

البرز نیازمند اعتبار در بخش فضای آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، سالار قاسمی روز سه شنبه درنشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که درسالن شهدای دولت استانداری برگزار شد،اظهار داشت: هبچ دستگاهی در استان مانند آموزش و پرورش درگیر تامین سرانه ها نیست.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه فضای آموزشی درکشور به ازای هر نفر ۵.۵ مترمربع است، خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی در استان مهاجرپذیر ی چون البرز به ۳.۱۷ مترمربع است که با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

قاسمی تصریح کرد: استان البرز در بحث سرانه فضای آموزشی پایین ترین استان کشور است لذا درایجاد زیر ساخت فضای آموزشی نیاز به حمایت جدی داریم.

وی با اشاره به اینکه قرار شد که برای توسعه فضاهای آموزشی البرز سهم خیرین، اعتبارات ملی و استانی هر کدام برابر یک سوم باشد، عنوان کرد: در دو بخش کمک خیرین و اعتبارات ملی این مهم محقق شد اما دربخش تخصیص اعتبارات استانی این اقدام به نتیجه نرسیده است.

قاسمی ادامه داد: اگر عتبارات تخصیصی به آموزش و پرورش از محل بودجه استانی به خوبی صورت نگیرد، پیشبرد برنامه های توسعه فضاهای آموزشی البرز با مشکل روبرو می شود.

وی به سهم آموزش و پرورش البرز از بودجه استانی درطول یک دهه قبل که بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده پرداخت و اضافه کرد: این سهم درسال های اخیر با کاهش چشمگیری به ۹درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: در سال گذشته آموزش و پرورش البرز ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارملی دریافت کرد.

استان البرز با ۵۰۰ هزاردانش آموزفقط ۱۶ هزار و ۵۰۰ کلاس درس با تراکم بالا تر ازمیانگین کشوری دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه