English

علی اصغر علی اکبری خبر داد:

پوشش امدادی حوادث در محورهای مواصلاتی ایلام / اسکان بیش از ۳ هزار زائر در مرز مهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت:مهمترین و اصلی ترین وظیفه جمعیت هلال احمر در ستاد اربعین حسینی(ع) پوشش امدادی حوادث و عمدتا حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی است.

پوشش امدادی حوادث در محورهای مواصلاتی ایلام / اسکان بیش از 3 هزار زائر در مرز مهران

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، علی اصغر علی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: در این راستا این جمعیت قرارگاه عملیاتی اربعین حسینی(ع) در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران از 26 شهریور ماه سال جاری تاکنون فعال نموده و اقدامات قابل توجهی در زمینه های مختلف انجام داده است.

وی ادامه داد: بکارگیری 14 پایگاه امداد و نجات ثابت و 6 پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی استان به استعداد 21 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه ست نجات ، به کارگیری 80 نفر نجاتگر در قالب 20 تیم عملیاتی، استقرار یک فروند بالگرد جهت پوشش فعالیت های امداد ونجات هوایی، استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در پایانه مرزی واعزام 8 دستگاه آمبولانس وسه دستگاه اتوبوس آمبولانس به شهرهای نجف اشرف وکربلای معلی برای پوشش امدادی زائرین در کشور عراق از اقدامات این جمعیت در ایام اربعین بوده است.

وی از پوشش امدادی سفر رئیس جمهور در پایانه مرزی مهران با استفاده از 2 فروند بالگرد، وبکار گیری 3 دستگاه آمبولانس به استعداد سه تیم امداد و نجات خبر داد و اظهار داشت: اسکان اضطراری زائرین در پایانه مرزی مهران در فضای باز در زمان بازگشت زائرین با بهره گیری از توان 5 تیم اسکان اضطراری به استعداد 25 نفر، با استفاده از تجهیزات موکت و پتو واسکان شبانه بیش از 3 هزارو 650 نفر دراین مکان داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام  تصریح کرد: این جمعیت با همکاری سپاه  و ستاد اجرایی حضرت امام (ره) بیش از 48 هزار با بکار گیری 30 نفر در قالب 6 تیم از جوانان و داوطلبان  هلال احمر استان در بین زائران در مرز مهران توزیع شده است.

 علی اکبری از مشارکت این جمعیت در طرح غربالگری به منظور شناسایی وکنترل افراد مبتلا ویا مشکوک به کرونا با محوریت دانشگاه علوم پزشکی وهمکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرزداری و راهداری خبر داد و خاطرنشان کرد: روزانه تعداد 574 نفر نجاتگر و 316 پرسنل این جمعیت با بکار گیری امکانات ، تجهیزات و نیروی انسانی در مرز مهران مشغول خدمات دهی به زائران بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام نیروهای بکارگیر شده در این مدت را شامل 574 نفر روز نجاتگر و 316  نفر روز از کارکنان این جمعیت عنوان کرد و گفت: علاوه بر این 21  دستگاه آمبولانس، 10  دستگاه ست نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20  دستگاه خودرو سبک و سنگین پشتیبانی در عملیات و یک فروند بالگرد با 2 سورتی پرواز نیز بکارگیری شده است.

وی از بکار گیری 21 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه ست نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 20 دستگاه خودرو سبک و سنگین پشتیبانی درعملیات در ایام اربعین خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر استان در این ایام یک فروند بالگرد با دو سورتی پرواز در اختیار داشته است.

علی اکبری  افزود: جمعیت هلال احمر استان ایلام به عنوان مسئول کار گروه امداد ونجات ذیل کارگروه های 16 گانه ستاد اربعین حسینی وظیفه دارد با بسیج امکانات خود و با ایجاد تعامل وهمکاری باسایرارگان ها وسازمان های عضو این کار گروه در راستای پوشش فعالیت های امداد ونجات اربعین حسینی ایفای نقش نماید

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه