English

معاون اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد:

کاهش ۵ درصدی بیکاری در استان اصفهان

معاون اقتصادی استانداری اصفهان از کاهش 5 درصدی بیکاری در استان اصفهان طی 4 سال خبر داد.

کاهش 5 درصدی بیکاری در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، سید حسن قاضی‌عسگر در جمع اصحاب رسانه گفت: وضعیت بیکاری از سال ۹۷ از عدد ۱۴.۱ درصد به ۸.۹ درصد رسید که این یعنی بیش از ۵ درصد کاهش بیکاری را با وجود ویروس کرونا و تحریم محقق کردیم.

وی با بیان اینکه در یک هزار و ۱۸ روز گذشته کاهش ۵.۲ درصدی بیکاری را داشته ایم، بیان داشت: این کاهش نرخ بیکاری در متوسط کشوری ۲.۹ درصد بوده است.

این مقام مسئول با اشاره باینکه در استان اصفهان 9300 بنگاه اقتصادی وجود دارد، افزود: ۵۵ درصد از مصنوعات طلا، ۴۵ درصد از صنایع سنگ ساختمانی و ۴۵ درصد از فولاد کشور در اصفهان تولید می‌شود.

قاضی‌عسگر گفت: ۱۰ درصد نیروی کار کشور در اصفهان وجود دارد به همین جهت این استان در حوزه اقتصادی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: استانداری اصفهان بر اساس ارزیابی صورت گرفته در وزارت کشور از 2 هزار امتیاز در نظر گرفته شده، یک هزار و ۷۶۰ امتیاز دریافت کرده است که در این رابطه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نقش بسزایی داشته است.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد از بنگاه‌های اقتصادی از فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رضایت داشتند و۲۰ درصد دیگر از فعالیت این کارگروه آگاهی نداشتند.

سید حسن قاضی‌عسگر گفت: استراتژی ما در استانداری توسعه صنایع سبز و کم آب بر، توسعه صادرات، توسعه اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع ریلی و توسعه اقتصاد دیجیتال بوده است وافتخار ما این است که در استان اصفهان در این مدت هیچ صنعت آب بری را مجوز نداده ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: اجرای طرح پالایش نفت خام توسط صنایع بخش خصوصی از کارهای مهمی است که مجوز آن از وزارت نفت گرفته شد و این امر موجب کاهش خام‌فروشی نفت شد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تاکنون 3 محصول نفتای سبک، حلال کروسین و روغن سنگین مجوز پالایش نفت خام را دریافت کرده‌اند و بازار فروش این محصولات نیز تعیین شده که از آن جمله صنایع رنگ و پتروشیمی است.

استانداری اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه