English

اهالی رسانه آگاه سازان جامعه هستند؛

خبرنگاران فراموش شدگان مراسم معارفه شهردار اصفهان

جلسه تکریم و معارفه شهردار اصفهان با حاشیه های فراوانی برگزار شد اما دراین میان خبرنگاران...

خبرنگاران فراموش شدگان مراسم معارفه شهردار اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، جلسه تکریم و معارفه شهردار اصفهان با حاشیه های فراوانی برگزار شد اما در این میان انگار خبرنگاران و اهالی رسانه  کلاه غیبی بر سر داشتند که به چشم هیچ مسئولی چه اسبق و چه فعلی نیامدند. از همه تشکر و قدردانی شد: نگهبانان ، باغبانان ، پاکبانان ، رانندگان اتوبوس و تاکسی به جز خبرنگاران و اهالی رسانه !  و حتی نمایند گانی نیز از اقشار مردم حضور داشتند : از خانواده شهدا ، پاکبانان شهرداری ، هیئت های مذهبی و خلاصه در این  مراسم همه بودند به  جز خبرنگاران واهالی رسانه !

بدون شک خبرنگاران و اهالی رسانه پلی هستند میان مسئولین و مردم و اگر حضور این قشر در جامعه نبود مدیران شهری چگونه می توانستند فعالیت ها و عملکرد خود را به گوش مردم برسانند؟! اگر خبرنگاران و اهالی رسانه در تعامل با مدیریت شهری عمل نمی کردند چگونه می خواستند نسبت به پروژه های اجرا شده توسط آنها ، اطلاع رسانی کنند ؟!

اهالی رسانه و خبرنگاران وظیفه آگاه سازی جامعه  را دارند و نسبت به این وظیفه به درستی عمل می کنند اما گاها مدیران شهری نسبت به این وظیفه خلل ایجاد کرده تا نتیجه مطلوب خود را به مردم القا کنند و از آنطرف نیز شاهد برخورد آنها با اهالی رسانه هستیم که نمونه متاخر آن را باید مراسم معارفه شهردار اصفهان دانست که با اینکه جمعی از خبرنگاران واهالی رسانه جهت پوشش این مراسم حضور فیزیکی داشتند اما باز هم چشم مسئولین شهری اصفهان آنها را ندید.

واژه تکریم به معنای گرامی داشتن است پس مجلسی که به این اسم ترتیب داده می شود نباید مکان بداخلاقی ها شود که در گفتار و رفتار مشهود باشد. بخشی از گفته های مسئولین شهری را در این جلسه با هم مرور و پیام های فرامتنی آن را بررسی می کنیم :

نوروزی شهردار اسبق اصفهان خطاب به شهردار جدید گفت : امید است شما هم چهار سال آینده از دستاوردهای بزرگ خود سخن بگویید و مردم را خرسند کنید !

این یک مبارزه طلبی برای شهردار جدید علی قاسم زاده است و به شکلی غیر مستقیم نشان می دهد حتی نسبت به عملکرد او نیز مطمئن نیست و عملکرد خود را برتر می پندارد.

محمد نور صالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد : وزارت کشور بخشنامه ای برای تکریم مدیریت سابق شهری ابلاغ کرده است!

این گفته نشان می دهد که چندان تمایلی برای برگزاری مراسم نبوده و شاید در دقیقه آخر عده ای پا در میانی کرده و این مراسم برگزار شده است.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان نیز ابراز کرد : در این دوره مدیریت شهری قرار نیست فقط به محورها و معابر اصلی شهر توجه شود بلکه در دل محلات آبادانی ایجاد می شود !

این صحبت در نقد عملکرد قبلی شهردار اصفهان است و به صراحت اعلام می کند که نگاه صرف به محورها و معابر اصلی شهر باعث شده تا محلات اصفهان چندان رشد و پیشرفتی نکنند .

صحبت ها از این جنس در این مراسم فراوان بودند اما نمونه بارز آن رفتاری بود که با خبرنگاران و اهالی رسانه شد  و نه در عمل و نه در گفتار از این قشر نه تشکر به عمل آمد و نه حتی از آنها یادی کردند و به سادگی زحمات آنها  در این مدت نادیده گرفته شد پس چطور می توان از آنها انتظار داشت در دوره تازه مدیریت شهری با بداخلاقی ها و نامهربانی ها که نسبت به آنها صورت گرفته عمل کنند ؟!

نگاه ابزاری به رسانه و مطبوعات باعث شده تا مدیران در سطوح مختلف شهری و دولتی به خود این اجازه را بدهند تا نسبت به این قشر هرگونه رفتار و برخوردی را انجام دهند. اما ناگفته نماند اهالی رسانه و مطبوعات در بوجود آمدن این شرایط مقصر هستند و باید در یک اتحاد جمعی رفتار بکنند و صرفا به خاطر مسائل مالی و اتفاقات دیگر درجلسات خبری حضور پیدا نکنند و مقام وارزش خود را با توجه به اینکه آنها آگاه سازان جامعه هستند ، تبیین کنند.

خبرنگاران و اهالی رسانه شهر اصفهان باید در یک اتحادی هماهنگ نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند و نباید به سادگی از کنار آن عبور کنند شاید در ظاهر یک فراموشی دسته جمعی باشد اما در اصل توهین به مقام آگاهی و اطلاع رسانی بوده که بر دوش خبرنگاران و اهالی رسانه به امانت گذاشته شده است.

امروزه انتقاد و انتقاد پذیری جایگاه چندانی ندارد و متاسفانه طیف تعریف و تمجید و گاهی بزرگنمایی ها پررنگ تر شده است و در این بین خبرنگاران و اهالی رسانه مهجور واقع شده اند اما این دلیل هر نوع برخوردی با این قشر را نمی دهد.

در پایان این گزارش یادآور می شوم که خبرنگاران و اصحاب قلم نقش ارزنده‌ای در پیش‌برد اهداف جامعه دارند و این نقش نباید نادیده گرفته شود. و نباید فراموش کرد که اطلاع رسانی خبرنگار و اهالی رسانه باعث جذب اعتماد عمومی نسبت به عملکرد های مسئولین می شود . متاسفانه تا اسم تکریم از خبرنگار می‎آید تنها دستگاه‎ها به فکر نشست خبری و ارائه کارت‎های هدیه ناچیز به خبرنگاران هستند و فراموش می کنند آنها هستند که به خبرنگاران و اهالی رسانه نیازمند هستند تا عملکردشان را منعکس کرده و مردم را نسبت به آن آگاه کنند.

شاید این بهترین فرصت برای علی قاسم زاده شهردار جدید اصفهان باشد تا نسبت به این مسئله پیش آمده بهترین واکنش را نشان دهند و از خبرنگاران و اهالی رسانه دلجویی کنند.

معارفه شهردار اصفهان (1)

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه