English

محمد جعفر صادقی:

اتباع خارجی غیر مجاز در حاشیه شهر مشهد، واکسینه خواهند شد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کرونا نه ملیت نه جغرافیا و نه مرز و بوم می‌شناسد و از طرفی ضرورت کنترل این همه گیری در منطقه ضروری است تا بتوان موج پنجم این بیماری را پشت سر گذاشت.

اتباع خارجی غیر مجاز در حاشیه شهر مشهد، واکسینه خواهند شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد جعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: جمعیت هدف اتباع خارجی غیر مجاز ساکن در حاشیه شهر مشهد همانند دیگر شهروندان واکسن دریافت می‌کنند.

صادقی در ادامه این خبر افزود: زیرا کرونا نه ملیت نه جغرافیا و نه مرز و بوم می‌شناسد و از طرفی ضرورت کنترل این همه گیری در منطقه ضروری است تا بتوان موج پنجم این بیماری را پشت سر گذاشت.

صادقی افزود: از اتباع غیرمجاز می‌خواهیم واکسن کرونا را از دست ندهند و از سهمیه اختصاص داده شده برای این گروه استفاده کنند و اطمینان داشته باشند که هدف از این واکسیناسیون، سلامتی آن‌ها بدون در نظر داشتن قومیت و نژاد مراجعان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تاکید کرد: ممکن است  که مشخصات و شماره تلفن این افراد در سامانه‌های رسمی وجود نداشته باشد و پرونده سلامت نیز نداشته باشند و در جلسه‌ای با اداره کل اتباع خارجی استانداری، مقرر شده است از طریق فراخوان‌های عمومی، اطلاع رسانی در این خصوص انجام شود.

وی در ادامه و در مورد واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی تصریح کرد: بر اساس سند ملی واکسیناسیون و برمبنای اصل عدالت و همچنین اصول پیشگیری از کووید۱۹ باید همه افراد، چه تبعه مجاز و چه غیرمجاز، واکسن دریافت کنند

صادقی در خاتمه این خبر خاطر نشان کرد: بیش از ۳۵۰ هزار نفر تبعه مجاز در مشهد ساکن هستند که تاکنون ۱۰ درصد این اتباع واکسن کرونا را دریافت کرده اند و اگر چه آمار رسمی در خصوص اتباع خارجی غیر مجاز وجود ندارد، اما هیچ مشکلی در تأمین واکسن مورد نیاز این جمعیت وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه