English

بازدید هیئت ۹۰ نفره قضایی یزد از زندان ها و بازداشتگاه ها/موافقت با ۲۴ درخواست آزادی مشروط

بازدید هیئت 90 نفره قضایی از زندان ها و بازداشتگاه های استان یزد انجام شد و رییس کل دادگستری یزد هدف از این بازدید را دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی دانست.

بازدید هیئت 90 نفره قضایی یزد از زندان ها و بازداشتگاه ها/موافقت با 24 درخواست آزادی مشروط

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رییس کل دادگستری یزد در حاشیه این بازدید بیان داشت: در این بازدید تعداد 90 نفر از مقامات قضایی حضور داشتند ضمن بازدید از 2 زندان و 2 بازداشت گاه سطح استان، با مددجویان زندانی ملاقات و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و دستورات قضایی لازم صادر گردید.

وی هدف از این بازدید را دیدار چهره به چهره مقامات قضایی با مددجویان زندانی دانست و عنوان کرد: حضور قضات و دیدار از نزدیک و بررسی مشکلات مددجویان، می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن در امر رسیدگی، گره گشای بهتر در مسائل و امور مرتبط با مددجویان زندانی باشد.

این مقام قضایی از موافقت با مرخصی 205 نفر از مددجویان زندانی خبر داد و اظهار داشت: از تعداد 205 نفر، 14 نفر مربوط به مرخصی پایان حبس، 8 نفر آزادی و به 183 نفر مرخصی عادی داده شد که پس از بررسی تمام جوانب و رعایت کلیه مقررات، مورد موافقت مقام های قضایی قرار گرفت.

وی از موافقت 24 درخواست آزادی مشروط خبر داد و افزود: در این بازدید جمعی ویژه از زندان های استان، که با روحیه جهادی قضات همراه بود، با تعلیق مجازات 21 نفر، معرفی به کمیسیون عفو 13 نفر و درخواست اعزام به رای باز 40 نفر زندانی موافقت شد.

دهشیری یکی از اولویت های دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و تصریح کرد: برای ساماندهی بهتر زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، در این بازدید با 10درخواست استفاده از پابند الکترونیک نیز موافقت شد.

این مقام ارشد قضایی استان افزود: تعداد 137 درخواست تبدیل و فک قرار مطرح که با همه آنها وفق مقررات موافقت شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، هدف از استفاده از مجازات حبس را تلاش برای اصلاح و بازاجتماعی شدن مجرمان ذکر کرد و گفت: در کنار امکانات بسیار خوب فرهنگی و آموزشی مجموعه زندان، بعضی از وقتها رأفت اسلامیِ متجلی شده در عفو و تخفیف مجازات، می تواند همان اثر گذاری اصلاحی را به ارمغان آورد.

شایان ذکر است در این بازدید علاوه بر درخواست های آزادی، تخفیف مجازات، تبدیل قرار و غیره، تعداد 328 نفر از زندانیان از خدمات مشاوره قضایی نیز بهره مند شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه