English

سارا فلاحی در دیدار با وزیرعلوم؛

از تقاضا برای تصویب ۲۵ رشته ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد ایلام تا اصلاح فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها

نماینده حوزه شمالی مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری خواستار تصویب 15 رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته مقطع دکتری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در شورای گسترش شد.

از تقاضا برای تصویب 25 رشته ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد ایلام تا اصلاح فرآیند جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، سارا فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با دکتر زلفی‌گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، افزود: اگر دانشگاه‌های دولتی قسمتی از نیاز خود را در بخش جذب هیأت علمی از طریق انتقال اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد با حفظ سنوات و درجات علمی آن‌ها تامین کنند، بسیاری از مشکلات هر دو دانشگاه حل خواهد شد.

وی اظهار داشت: این مهم هم باعث می شود اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد که به دلیل ادغام واحدهای دانشگاه‌های آزاد، کمبود رشته، کمبود دانشجو و غیره با کاهش واحدهای درسی برای تدریس مواجه شده اند، فعال شوند و دانشگاه دولتی نیز با بار مالی کمتری اعضای هیأت علمی مجرب و با دانش را جذب کند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل عقب‌افتادگی دانشگاه‌ها را وجود فساد در فرآیند جذب هیأت علمی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی افراد توانا و قابل در مصاحبه‌های هیأت علمی جذب نمی‌شوند و دانشگاه‌ها افراد خاص و مدنظر خود را بدون داشتن قابلیت، جذب می‌کنند، دانشگاه ما دیگر پیشران توسعه نخواهد بود.

دکترفلاحی همچنین در خصوص اختصاص سهمیه ایثارگری به مدافعان حرم برای قبولی در دانشگاه ها اشاره کرد و  گفت: به خاطر تفاسیر اشتباه از قانون، مدافعان حرم از این سهمیه ایثارگری محروم هستند و انتظار می‌رود که دولت انقلابی در رفع این ظلم اقدام کند.

همچنین در این دیدار وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از این پیشنهاد استقبال و این موضوع را از دغدغه‌های خود دانست و گفت: پیگیر اجرایی شدن این پیشنهاد خواهد شد.

دکتر زلفی‌گل وزیر علوم ضمن ابراز همدلی با نماینده ایلام از تشکیل یک تیم بازرسی برای بررسی فرآیندهای جذب اعضای علمی در دانشگاههای مختلف کشور خبر داد و افزود: اراده وزارت علوم مقابله با چنین فسادهایی است.

شایان ذکر است که وزیر علوم از پیشنهادات نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی استقبال کرد و قول پیگیری داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه