English

داود سیف‌­زاده خبر داد:

ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان و افزایش تعداد مقالات پر استناد خبر داد.

ارتقای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داود سیف‌­زاده ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین گزارش برگرفته از پایگاه استنادی Web of Science در تاریخ ۱۶ سبتامبر سال ۲۰۲۱، تعداد مقالات پر استناد(Highly Cited Paper) و داغ(Hot Paper) دانشگاه محقق اردبیلی به ترتیب به ۷۹ و ۴ مقاله رسیده است، افزود: از این تعداد، هفت مقاله پر استناد در سال ۲۰۲۱  به چاپ رسیده است.

وی افزود: مقاله پراستناد به مقاله‌ای گفته می ‌شود که میزان ارجاعات آن بر اساس تعداد ارجاعات شمرده شده توسط پایگاه ESI، شامل یک درصد برتر مقالات دنیا در دسته‌بندی خاص خود قرار باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در تالیف مقالات پراستناد دانشگاه، دکتر مهدی شاهدی اصل با ۴۲ مقاله، دکتر عباس صباحی نمین با ۲۲ مقاله، دکتر عزیز حبیبی ینگجه با ۱۶ مقاله، دکتر محمد وجدی  در هفت مقاله، دکتر فرهاد صادق مغانلو در ۶ مقاله، دکتر یاشار عزیزان کلاندرق با چهار مقاله، دکتر مسعود ابی ترابی، دکتر عزیز باباپور و دکتر بهمن نجفی در ۳ مقاله، دکتر افسر روحی در تالیف ۲ مقاله و دکتر مرجان عابدی، دکتر موسی عابدینی، دکتر عادل اکبری مجد و دکتر هادی غائبی هر کدام در یک مقاله بیشترین نقش و مشارکت را در تولید مقالات پراستناد داشته­‌اند.

سیف‌­زاده اضافه کرد: همچنین عزیز حبیبی ینگجه در تالیف چهار مقاله داغ و دکتر افسر روحی و دکتر مسعود ابی‌ترابی هر کدام در تالیف یک مقاله داغ مشارکت داشته‌اند.

وی بیان کرد: افزایش کیفیت تولیدات علمی دانشگاه از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی های جهانی و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه