English

داود سیف‌زاده خبر داد:

ارتقای ۱۴۱ پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای ۱۴۱ پله‌ای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی و بومتریک دانشگاه‌های جهان و یک پله‌ای در بین دانشگاه‌های کشور نسبت به دوره قبل خبرداد.

ارتقای 141 پله ای دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، داود سیف‌زاده ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در آخرین رتبه‌بندی وبومتریکس (جولای ۲۰۲۱) که بر اساس شاخص‌هایی همچون تعداد مقالات پراستناد، تعداد ارجاعات به مقالات پژوهشگران در پایگاه گوگل اسکولار و تعداد لینک‌های دریافتی وب سایت دانشگاه‌ها از وب سایت‌های دیگر منتشر می‌شود، دانشگاه محقق اردبیلی با ۱۴۱ رتبه ارتقا در جهان و یک رتبه ارتقا در ایران، در جایگاه یک هزار و ۹۸۹ جهان و ۳۹ کشور قرار گرفت.

وی افزود: در سه سال اخیر رتبه دانشگاه محقق اردبیلی ۷۵۵ پله در جهان و ۱۸ پله در کشور ارتقا داشته و امسال برای اولین بار توانست در جمع ۲ هزار دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: در این رتبه‌بندی دانشگاه محقق اردبیلی در بین دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه ۲۶ و در بین دانشگاه‌های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه ۲۰ را کسب کرده است.

سیف زاده تصریح کرد: در رده‌بندی اخیر دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی همانند دوره قبل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشور را کسب کردند و دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) نیز به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم دنیا قرار گرفتند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه