English

شهردار جدید یزد معارفه شد/رویکرد علمی در کنار حفظ هویت دینی، تاریخی و تمدنی یزد دنبال می شود

مراسم تودیع و معارفه شهردار یزد با حضور استاندار یزد، رییس مجمع نمایندگان استان یزد، رییس شورای شهر یزد و دیگر مسئولان برگزار شد و در این مراسم از جمال الدین عزیزی شهردار پیشین یزد قدردانی و ابوالقاسم محی الدینی به عنوان شهردار یزد معرفی شد.

شهردار جدید یزد معارفه شد/رویکرد علمی در کنار حفظ هویت دینی، تاریخی و تمدنی یزد دنبال می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامحسین دشتی رییس شورای شهر یزد با تبریک به شهردار جدید یزد بیان کرد: افتخار می کنیم که اعضای شورای شهر یزد خودنما نیستند، بلکه کارنما هستند و افزایش مشارکت مردم در اداره شهر، نظارت و مدیریت شهر را از وظایف خود می دانیم و رویکرد علمی را در کنار حفظ هویت دینی، تاریخی و تمدنی یزد دنبال می کنیم.

وی افزود: اتمام طرح های نیمه تمام از برنامه اصلی شوراست برخی از این طرح ها سال‌های متمادی است که بر زمین مانده و باید به سرعت تکمیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: امروز جهان به تاریخ و تمدن ما احترام می گذارد که سعی کردیم برای انتخاب خدمتگذار این شهر بهترین فرد را انتخاب کنیم و ما سعی کردیم از تجربیات داخلی و خارجی نیز استفاده کنیم.

 دشتی ادامه داد: شهردار ما به عنوان دوازدهمین عضو شورا است و او از بین 53 نفر از داخل و خارج از استان تعیین شده است.

 وی بیان کرد: نخستین رویکرد ما مشارکت جویی است و در بین عامه مردم و نخبگان این رویکرد را دنبال می کنیم و سعی داریم یزد سنتی، دینی و هویت دینی را  با روش های مدرن هویتی ارائه کنیم.

شهر

رئیس شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: بحث فضای سبز و پروژه های مانده طولانی مدت را امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن حل کنیم.

 محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز در آیین  معارفه شهردار یزد افزود: این استان از ظرفیت ها و توانمندی های بالایی در حوزه های دانش بنیان و گردشگری بهره‌مند است که باید از این ظرفیت های برای توسعه بهره کافی برده شود. 

وی در خصوص جاذبه های گردشگری، اماکن تاریخی و ثبت بافت تاریخی شهر یزد نیز اظهار کرد: توسعه گردشگری هم از محورهای اصلی استان است و شورای پنجم فعالیت‌های خوبی را در این زمینه انجام داد که شایسته قدردانی است.

طالبی در خصوص انتخاب شهردار یزد از سوی شورای ششم این شهر خاطرنشان کرد: اعضای شورای با نگاه درون استانی گزینه خوبی را برای شهرداری یزد انتخاب کردند و کارنامه شهردار فعلی در سمت های قبلی مبین این موضوع است.

استاندار یزد گفت: تعامل و همگرایی بین دستگاه‌ها موجب توسعه و پیشرفت استان شده که این هم افزایی باید همچنان ادامه یابد.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد و نماینده شهرستان های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: شورایی که سیاسی کاری را در پیش گیرد به موفقیت دست نمی یابد و خدمت به مردم  ملاک عمل اعضای شوراها و هر دستگاه دیگری است و در زمینه خدمت رسانی کوتاهی نشود.

محمدصالح جوکار افزود: در دستور کار کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی یک لایحه جامع برای پیش بینی درآمد پایدار شهرداری ها در نظر گرفته  شده است و اگر به نتیجه برسد وضعیت در آمد شهرداری ها بهتر می شود.

وی  خاطر نشان کرد: همچنین لایحه ای برای مدیریت واحد شهری نیز تعریف شده تا شهرها یک مدیر داشته باشند و تمام دستگاه های خدمت رسان وظایف خود را به شهرداری ها واگذار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه