English

با ورود دستگاه «پت سی‌‌تی» به بیمارستان کوثر سنندج

کردستان بزودی قطب تشخیص و درمان سرطان غرب کشور می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اختصاص یک دستگاه پت‌ سی تی جهت تشخیص سریع انواع کانسرها به استان خبر داد و گفت: این دستگاه در بیمارستان کوثر سنندج، به عنوان قطب درمان سرطان در غرب کشور نصب خواهد شد.

کردستان بزودی قطب تشخیص و درمان سرطان غرب کشور می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، صدیق جدیدالاسلامی پیش از ظهر امروز شنبه با اعلام این خبر در گفت و گو با رسانه های کردستان اظهار کرد: یک دستگاه پت سی‌تی (پیشرفته‌ترین دستگاه تصویربرداری در زمینه تشخیص و شناسایی به موقع بیماران مبتلا به انواع کانسرها) توسط دانشگاه خریداری شده است که با نصب این دستگاه کردستان قطب درمان سرطان در غرب کشور خواهد شد.

وی افزود: دستگاه مذکور با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد تومان با ارز  4200 تومانی و طبق محاسبات فعلی معادل 57 میلیارد تومان قیمت روز، توسط دانشگاه خریداری و در روزهای آتی در بیمارستان کوثر سنندج نصب خواهد شد. 

طبق اظهارات معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با نصب این دستگاه، بخش پیوند مغز استخوان به این بیمارستان اضافه می‌شود و سنندج به قطب پزشکی سرطان غرب کشور تبدیل خواهد شد.

جدیدالاسلامی افزود: این دستگاه می‌تواند با ارائه تصویربرداری متابولیک تومورها در کنار آناتومی، تشخیص، پیگیری و درمان انواع کانسر را اعتلاء بخشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دستگاه با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته پزشکی هسته‌ای نقش بسزایی در تشخیص به موقع و پیشگیری از گسترش سرطان در بدن بیماران دارد و می تواند با تشخیص به هنگام، جان انسان‌های بسیاری را نجات دهد.

جدیدالاسلامی یادآور شد: تا پیش از این بیماران کردستانی برای استفاده از این دستگاه و تشخیص بموقع بایستی راهی شهرهای دیگر می شدند، اما خوشبختانه هم اکنون این دستگاه جهت رفاه حال شهروندان خریداری و در بیمارستان کوثر سنندج به عنوان قطب درمانی غرب کشور نصب خواهد شد.

گفتنی است، دستگاه پت سی‌تی تاکنون در پنج شهر تهران، مشهد، تبریز، کرج و شیراز راه‌اندازی شده است و اکنون استان کردستان به عنوان ششمین شهر در کشور به این دستگاه مجهز خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه