English

فرشاد یاسمی در گفتگو با خبرگزاری موج:

عشایر ایلام تاکنون ۳۵ هزار دوز واکسن دریافت کرده اند

مدیرکل امور عشایراستان ایلام با اشاره به اینکه عشایر این استان تاکنون 35 هزار دوز واکسن کووید 19 دریافت کرده اند، گفت: عشایراستان ایلام 40 هزار نفر بالای 18 سال جمعیت دارد که از این تعداد تاکنون 30 هزار نفر دوز اول و 5 هزار نفر دوز دوم دریافت کرده اند.

عشایر ایلام تاکنون 35 هزار دوز واکسن دریافت کرده اند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرشاد یاسمی مدیرکل امورعشایر استان ایلام،جمعیت عشایر استان را 9 هزارو 763 خانوار با 60 هزار نفر عنوان کرد و افزود: تفاهم نامه ای با وزارت‌ بهداشت ودرمان وسازمان امورعشایر منعقد شده که تمامی عشایر بالای 18 سال واکسن کرونا تزریق شود ومناطق عشایری به مواد ضدعفونی و ماسک تجهیز و بصورت سیار اکیپ های درمانی از عشایر بازدید ویزیت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات عشایر استان اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود اعتبارات و امکانات خودرویی برای تامین آب شرب عشایر، کمبود و بالا بودن قیمت  نهاده های دامی، عدم فروش دام های عشایر و پائین بودن قیمت دام زنده عشایر، بالا بودن هزینه های داروهای دامی و واکسیناسیون دام، کمبود اعتبار و ماشین آلات راهسازی برای ترمیم و بازگشایی راههای عشایری و  نبود بازار دائمی محصولات تولیدی عشایر و صنایع تبدیلی وبسته بندی از مشکلات امروزی جامعه عشایری این استان است.

مدیرکل امور عشایراستان ایلام با بیان اینکه آبرسانی سیار بصورت دوره ای هر10 روز یکبار 3 هزار لیتر به عشایر تحویل می‌شود که جوابگوی نیاز آنان نیست، تصریح کرد: هر خانوار عشایری در استان در هرهفته نیاز به 5 هزار لیتر آب دارد که در صورت تامین اعتبار برای تجهیز ناوگان آبرسانی و یا اجاره از بخش خصوصی مشکلات این قشر در این زمینه برطرف می شود.

یاسمی با اشاره به اینکه خرید دام  از ماه گذشته شروع شده و بصورت یک روز درمیان یعنی درهفته ای سه روز که روزانه 150 راس خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون فقط درشهرستان بدره یکهزارو 500 راس دام حذفی خریداری شده  است.

مدیرکل امورعشایراستان با اشاره به اینکه کشتارگاه ایلام جوابگوی خرید دام زنده روزانه نیست و نیاز است که زیرساخت های این استان در این زمینه تقویت شود، ادامه داد: هدف از خرید دام تثبیت قیمت دام زنده است که این اتفاق افتاده و دام عشایر توسط دلالان با قیمت پائین خریداری نمی شود.

یاسمی با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی اموردام بایستی درهرحالتی می بایست دام مازاد عشایر راخرید کند،افزود: خرید دام از وظایف شرکت پشتیبانی اموردام است که بایستی برنامه ریزی کوتاه مدت برای خرید داشته باشند، آنها دام که سریع کشتار می شود، خرید می کنند

وی به شرکت پشتیبانی اموردام استان پیشنهاد داد که در صورت آمادگی این شرکت برای خرید دام بیشتر، می‌تونند بیشتر خرید کنند وبصورت لاشه بفروش برسانند ویا از ظرفیت کشتارگاه های همجوار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه درصورت خرید توسط شرکت پشتیبانی اموردام  استان بصورت چرخشی در مابقی شهرستانها به میزان 10 درصد دام حذفی  پلاک‌ کوبی شده خریداری می‌شود،ادامه داد: در گام اول تا 65 هزار راس دام اجازه خرید داریم ، انتظار می رود که خرید دام در کمترین زمان ممکن از عشایر استان خریداری شود.

مدیرکل امور عشایراستان ایلام  به برنامه های در دست اقدام  برای تأمین علوفه عشایر استان اشاره و تصریح کرد:خرید ماهیانه علوفه یارانه ای بصورت ماهیانه وتوزیع بین عشایر، کاه وکلش به میزان لازم درشهرستان ها ذخیره سازی شده که در آینده توزیع خواهد شد.

یاسمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار تن علوفه در بین عشایر استان توزیع شده وانشالله تا آخر سال این موضوع استمرار خواهد داشت.

وی از عشایر استان خواست باتوجه به نزدیکی کوچ پائیزه عشایر و جابجائی دام آنها حتما نسبت به تهیه کارت تردد دام وشناسایی و هویت گذاری دام اقدام کنند وهمچنین نسبت به واکسیناسیون خود ودام های دراختیاراقدام کنند تا سلامتی آنها تضمین شود.

واکسن عشایر ایلام

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی