English

خسارت ۵ میلیارد تومانی سرقت تاسیسات برق در کردستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: سرقت سیم مسی و دیگر تاسیسات انتقال نیروی برق مانند ترانسفورماتورها طی سال جاری 50 میلیارد ریال خسارت به این شرکت وارد کرده است.

خسارت 5 میلیارد تومانی سرقت تاسیسات برق در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، هیوا لهونیان ظهر امروز چهارشنبه با بیان اینکه امسال 11 هزار و 500 کیلوگرم سیم مسی در نقاط مختلف استان به سرقت رفته است، اظهار کرد: بیشترین آمار سیم مسی سرقت شده در این مدت مربوط به سنندج شمالی با 3 هزار و 552 کیلوگرم و کمترین آن در کامیاران با 14 کیلوگرم بوده است.

وی افزود: در سال جاری در سنندج جنوبی 3 هزار و 37 کیلوگرم، بانه 168 کیلوگرم، بیجار 648 کیلوگرم، دهگلان 415 کیلوگرم، سقز 886 کیلوگرم، قروه 706 کیلوگرم، دیواندره 974 کیلوگرم، سروآباد 142 و مریوان 958 کیلوگرم سیم مسی سرقت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان با بیان اینکه میزان سرقت سیم مسی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 30 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: سرقت‌های انجام شده ۵۰ میلیارد ریال به تاسیسات برق خسارت وارده کرده است.

لهونیان آمار سرقت ترانسفورماتور در سال جاری را 6 مورد و آن را نسبت به مدت مشابه پارسال بدون تغییر اعلام کرد و یادآور شد: مهمترین راه مقابله با سرقت سیم اصلاح و بهسازی شبکه و تبدیل آن به کابل خودنگهدار است که در این راستا سال گذشته بیش از یک هزار و 200 کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد و امسال نیز 2 هزار کیلومتر شبکه اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه نصب استیسر روی شبکه یکی دیگر از راه های جلوگیری از سرقت کابل برق است، بیان کرد: نصب سیستم های هشداردهنده روی ترانس هم نقش مهمی در کاهش سرقت دارد که البته تعداد کمی از مشترکان از آن استفاده می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه