English

بهروز پورمهر خبر داد:

پیشرفت ۹۵ درصدی سد مخزنی عمارت گرمی مغان

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی سد عمارت گرمی مغان خبر داد.

پیشرفت 95 درصدی سد مخزنی عمارت گرمی مغان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهروز پورمهر ، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: با اقدامات انجام یافته در ماههای اخیر پیشرفت فیزیکی طرح هم اکنون به ۹۵ درصد رسیده  و درحال تکمیل و بهره برداری است.

وی اضافه کرد: هم اکنون اقدامات اساسی در سقف برج آبگیر، آجر چینی ساختمان کنترل دریچه راس تخلیه تحتانی (اتاق وینچ)، اتاقک انتهایی گالری در جناحین، سرریز، بتن ریزی پیلارهای بدنه و تکیه گاه سد و خاکبرداری محل زهکش سازه نشت سنج در پایین دست بدنه در حال اجرا است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی نماسازی ساختمان بهره برداری و نصب نرده‌های تاج سد و اجرای لایه اساس تاج سد از دیگر اقداماتی است که در حال اجرا است.

پورمهر اظهار کرد: سد عمارت با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب از نظر حجم بزرگترین سد استان اردبیل است که با بهره‌برداری از آن امکان آبیاری اراضی منطقه و جلوگیری از خروج منابع آبی کشور میسر می‌گردد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این سد ۱۵ میلیون متر مکعب آب برای شرب ، ۷۵ میلیون متر مکعب برای کشاورزی و ۲۸ میلیون متر مکعب نیز برای امور زیست محیطی اختصاص خواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه