English

علی فراهی:

فراهم شدن امکان صادرات کالا از طریق مرز لطف آباد به کشورهای آسیای مرکزی

فرماندار درگز بیان کرد: در حال حاضر شبکه ریلی ایران به شهرستان مرزی درگز متصل نیست و صادرکنندگان باید کالای خود را همانند صادرات مرسوم جاده ای به پایانه مرزی لطف آباد منتقل نمایند.

فراهم شدن امکان صادرات کالا از طریق مرز لطف آباد به کشورهای آسیای مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی فراهی فرماندار درگز در خبری اعلام کرد: امکان صادرات کالا از طریق مرز لطف آباد این شهرستان با خطوط ریلی ترکمنستان به این کشور و سایر کشورهای آسیای مرکزی فراهم شده است.

علی فراهی در ادامه این خبر گفت: طی سفر دی ماه پارسال استاندار خراسان رضوی به شهرستان درگز و بازدید وی از مرز لطف آباد مقرر شد طی هماهنگی با بخش‌های ذیربط، زیرساختهای لازم برای بهره گیری از ظرفیت ریلی موجود در این پایانه مرزی جهت استفاده تجار و صادرکنندگان تامین گردد.

فرماندار درگز همچنین اظهار کرد: در حال حاضر صادرات و ترانزیت کالا از گذرگاه مرزی لطف آباد با کشور ترکمنستان به صورت ترانشیپمنت یا انتقال بار از ناوگان ایرانی به کامیونهای ترکمنستانی انجام می شود و صادرکنندگان می توانند این اقدام را به جای کامیون، بوسیله ناوگان ریلی ترکمنستان در ایستگاه باری گمرک لطف آباد انجام دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر شبکه ریلی ایران به شهرستان مرزی درگز متصل نیست و صادرکنندگان باید کالای خود را همانند صادرات مرسوم جاده ای به پایانه مرزی لطف آباد منتقل نمایند اما این پایانه دارای خطوط ریلی متصل به شبکه راه آهن ترکمنستان است و می توان واگنهای باری این کشور را در گمرک لطف آباد بارگیری نمود.

فراهی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی ۹ ماهه مرز جاده ای و ریلی لطف آباد تصریح کرد: به خاطر تداوم شیوع کرونا پس از بازگشایی مرز، حمل کالای جاده ای به ترکمنستان از طریق انتقال بار به کامیونهای ترکمنستان انجام می‌شود و روزانه کالای ۹۵ تا ۱۱۰ دستگاه کامیون به صورت ترانشیپمنت به ترکمنستان صادر می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی