English

علی فراهی:

وقوع آتش‌سوزی در حد فاصل گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان

فرماندار درگز بیان کرد: وقوع این آتش‌سوزی به دلیل وقوع حادثه خاصی نبوده و از سمت ترکمنستان آتشی ایجاد شده و چون نتوانستند آتش را مهار کنند، این آتش به سمت علفزارهای حد فاصل گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان پیشروی کرد.

وقوع آتش‌سوزی در حد فاصل گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی فراهی فرماندار درگز از وقوع آتش‌سوزی در حد فاصل گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان و مهار آن خبر داد و در ادامه اعلام کرد: ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز، دوشنبه ۷ خرداد ماه، حد فاصل بین گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان یک فقره آش‌سوزی از سمت ترکمنستان به وقوع پیوست که با اقدام به موقع، این آتش ‌سوزی ساعت ۱۳ مهار شده و از پیشرفت آن به سمت گمرک لطف‌آباد جلوگیری شد.

علی فراهی در ادامه اظهار کرد: این آتش‌سوزی از سمت ترکمنستان شروع شد و با توجه به گرمی هوا و خشکی علف‌ها، آتش به سمت مرزهای ایران پیشروی کرد.

فرماندار درگز همچنین افزود: برای کنترل و مهار آتش‌سوزی آتش‌نشانی درگز ، آتش‌نشانی لطف‌آباد و ادوات آتش‌نشانی داخل گمرک همه بسیج شدند و نیروهای مرزبانی نیز در منطقه حضور داشتند و برای جلوگیری از پیشروی آتش زمین را شخم زده و امکانات لازم نیز در منطقه مستقر کردیم.

فراهی تصریح کرد: خوشبختانه این آتش‌سوزی به موقع مهار شد و هیچ گونه خسارتی نداشت اما در سمت ترکمنستان یک کانتینر حامل گوگرد دچار حریق شد که با هماهنگی‌های انجام‌ شده، نیروهای ما هم برای کمک به آن سوی مرز رفتند و آتش مهار شد.

وی در رابطه با علت این حادثه گفت: وقوع این آتش‌سوزی به دلیل وقوع حادثه خاصی نبوده و از سمت ترکمنستان آتشی ایجاد شده و چون نتوانستند آتش را مهار کنند، این آتش به سمت علفزارهای حد فاصل گمرک لطف‌آباد و گمرک ترکمنستان پیشروی کرد.

فرماندار درگز با بیان این که هر چه امکانات بیشتر باشد، خسارات احتمالی نیز کمتر خواهد بود، خاطر نشان کرد: بعد از وقوع حادثه آتش‌سوزی اسلام‌قلعه و همچنین حادثه امروز، پیگیر تجهیز بیشتر گمرک و شهرداری لطف‌آباد هستیم و وقوع حوادث این چنینی در مرز ما با افغانستان و ترکمنستان ضرورت تجهیز گذرگاه‌های مرزی، پایانه‌ها و گمرک‌ها را بیشتر نمایان می‌کند.

فراهی در خاتمه تصریح کرد: فراهم کردن تجهیزات ایمنی و اطفای حریق هم برای خود منطقه ضرورت دارد و هم می‌توان در مواقع ضروری از این امکانات برای کمک به کشور مقابل استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه