English

۹۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه، واکسن کرونا را دریافت کرده اند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام دریافت نود درصدی واکسن کرونا دانشجویان، گفت: تنها ده درصد دانشجویانی که دوز دوم را دریافت نکرده اند، منتظر اعلام واکسن مراکز هستند.

۹۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه، واکسن کرونا را دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در نشست خبری در بحث آموزشات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر ۹ دانشکده فعال دارد که ۵۰۴ عضو هیئت علمی در آن مشغول به کار هستند و با توجه به داشتن اکثر رشته های تخصصی در دانشگاه مانند رشته های حوزه درمان و دارا بودن رتبه دوم در داشتن دانشجو های خارجی بعد از تهران به تعداد ۶۰۸ نفر، از جمله دانشگاه های برتر ایران بوده ایم.

وی ادامه داد: طی چهار سال فعالیت بنده دو سال را در دوران کرونا و دوسال در طی زلزله کرمانشاه گذشت و ما تحت تاثیر این اتفاقات به صورت شبانه روزی بوده ایم، افتخار ما این است که توانسته ایم در کنار آموزش رسالت کمک رسانی و خدمات را به مردم ارائه دهیم و حتی گاها اعضای هیئت علمی ما علی رغم داشتن شرایط خاص از همان ابتدا به دلیل کرونا دچار بیماری شدند و برخی را هم متاسفانه از دست داده و گاهی هم افرادی را داشته ایم که در بیست ماه گذشته حتی یک روز هم به مرخصی نرفته اند.

وی اظهار داشت: نکته حائض اهمیت برای ما طی ده ماه پیش سلامت دانشجو های حوزه درمان بوده، به همین علت زمینه چینی برای انجام این عوامل همواره برای ما مشکل و دارای فشار بوده حتی گاها شاهد تحصن دانشجو ها بوده ایم اما سعی کردیم با آنها صحبت کرده و قانعشان کنیم که علوم پزشکی علمی است که باید حضوری آموزش داده شود تهیه ماسک و وسایل بهداشتی از ابتدا برای ما چالش داشت و ما سعی کردیم حتی از کلینیک ها هم برای آموزش استفاده کنیم.

وی در بحث آموزشات دانشگاه گفت: برای آموزش تئوری هم از فضای مجازی استفاده کرده ایم، قبل از کرونا سی آموزش مجازی داشته ایم، گاهی تمام اموزشات هم از همان ابتدا با وجود رعایت پروتکل ها خضوری بوده است برای مثال morning هایی که نظارت بر بیمار بوده را نتوانسته ایم کاملا از حالت حضوری دربیاوریم .

خزایی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: اگر بخواهم درباره واکسیناسیون بگویم گاها شاهد اعتراض شهرهای دیگر برای همپایه شدن با کرمانشاه در واکسیناسیون نود درصدی بوده ایم،تنها مشکل ما دوز دوم واکسن دانشجویانی بود که واکسنشان در کشور وجود نداشت که خوشبختانه با توجه به نظر علمی مجوز زدن دوز دوم آنها از واکسن آسترازینکا داده شد.

وی در بحث بعدی از آزمون ها نام برده و گفت: برگزاری آزمون ها بوده که هشت آزمون جامع دندان پزشکی، داروسازی و پزشکی، هشت آزمون صلاحیت بالینی، دوبار صلاحیت ورودی پرستاران، دو دوره phdو...به همین منوار شاید در هر دانشگاه شاهد برکزاری صد آزمون بوده ایم و باتوجه به تعداد بالای دانشجو ها ما مجبور به رعایت نکاتی بوده ایم که به تظر توانسته ایم به خوبی از آن گذر کنیم.

وی ادامه داد: نکته مهم برای ما تکمیل واکسیناسیون دانشجو ها، رعایت پروتکل های بهداشتی، حضوری بودن تمام کلاس های عملی و ما بقی بعد از برنامه ریزی صحیح حضوری بوده هرچند درکنار آن برخی را مجازی ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه درباره دانشجویانی که به سن واکسیناسیون نرسیده اند، گفت: سعی ما بر رسیدگی به این موضوع به جد می باشد.

وی در ادامه از نقطه ضعفشان نام برد و گفت: در حال حاضر دانشگاه پردیس از نقاط ضعف ما می باشد که ما به دنبال گسترش آن بوده که حالا خوشبختانه رشته دندان پزشکی آن در حال تکمیل می باشد.

وی در بحث گسترش رشته های دانشگاه بیان کرد: با توجه به وجود برخی رشته های قرمز در وزارت خانه، و نبود متقاضی در آن گاهی به دنبال گرفتن مجوز برای برخی از آنها نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه