English

مهناز همتی:

صدور ۱۰۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در ایلام

مدیرکل استاندارد استان ایلام با اشاره به اینکه صدور پروانه کاربردعلامت استاندارد منوط به رعایت الزامات استاندارد است،گفت: در دولت دوازدهم 103 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی توسط این اداره کل صادر شده است.

صدور 103  فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در ایلام

به  گزارش خبرگزاری موج ایلام،مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام با بیان اینکه پروانه‌های صادره مربوط به واحد‌های تولیدی صنایع ساختمانی و معدنی، شیمیایی، غذایی، سلولزی و کشاورزی بوده است، افزود: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد تولید کننده یا ارائه کننده محصول، خدمت با کیفیت، رعایت ضوابط و موازین، احترام به حقوق مصرف کنندگان و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد‌های ملی است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 6 فقره پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی نیز برای کشاورزان استان صادر شده است،اظهار داشت: پروانه‌های استاندارد صادر شده 3 سال اعتبار دارد و زمانی که نزدیک است اعتبار پروانه به پایان برسد افراد باید درخواست تمدید پروانه بدهند و فرم‌های مخصوصی را تکمیل کنند.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.

دبیر شورای استاندارد استان ایلام ادامه داد: کارشناسان این اداره کل به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می پردازند.

همتی خاطرنشان کرد:کارشناسان بطور تصادفی از کالاهای تولید شده برای ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون علامت استاندارد یا با کیفیت پائین‌تر از استاندارد ممنوع است و در صورت تخلف، واحدهای تولیدی متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه