English

مهناز همتی تاکید کرد:

درج کد ۱۰ رقمی استاندارد بر روی کالاها بدون توجه به ضوابط، پیگیرد قانونی دارد

مدیرکل استاندارد استان ایلام گفت:درج نشان و کد 10 رقمی استاندارد بر روی کالاها بدون توجه به ضوابط استاندارد، پیگیرد قانونی دارد.

درج کد 10 رقمی استاندارد بر روی کالاها بدون توجه به ضوابط، پیگیرد قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهناز همتی مدیر کل استاندارد استان ایلام افزود:بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، واحدهای تولیدی باید نسبت به درج شماره 10 رقمی مندرج در پروانه کاربرد علامت استاندارد و نیز نشان استاندارد دارای اندازه مناسب و خوانا و متناسب با سایز بسته بندی کالا اقدام نموده بطوری که این نشان در معرض دید و قابل رویت باشد.

 وی اظهار داشت:واحدهای تولیدی مکلفند تا پایان تیر ماه جاری نسبت به اصلاح نشانه گذاری طبق ضوابط اعلام شده اقدام و در صورت عدم رعایت موضوع و مشاهده کارشناسان استاندارد در بازرسی از واحدهای تولیدی و یا مراکز عرضه و توزیع، پروانه استاندارد واحد تولیدی تعلیق و اقدامات قانونی بر علیه واحد تولیدی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد استان ایلام تصریح کرد:مطابق ضوابط اجرایی استانداردهای اجباری و تشویقی و طرز به کاربستن علائم آن ها و به استناد روش اجرایی 42/213/د و مندرجات فرم نشانه گذاری ابلاغی، درج علامت استاندارد و کد 10 رقمی پیگیری استاندارد در ذیل علامت استاندارد و با خط واضح و خوانا الزامی است و می بایست تولیدکنندگان به این موضوع مهم توجه کنند.

همتی ادامه داد:همچنین متناسب با افزایش ابعاد بسته بندی و سایز علامت استاندارد و درج نام و نوع فرآورده مطابق با استاندارد ملی بصورت مشخص و خوانا و فونت یکسان و بزرگتر از برند تجاری و سایر مشخصات اسمی اظهار شده و درج نوع کاربرد فرآورده غذایی بر روی برچسپ و انطباق آن با استاندارد ملی مربوطه، الزامی است.

وی خاطرنشان کرد:عدم درج آن مطابق ضوابط ابلاغ شده بر روی کالا به منزله نقص تلقی گردیده و منجر به تعلیق پروانه به دلیل عدم رعایت الزامات و اقدام قانونی علیه واحد تولیدی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه