English

مهناز همتی:

۹ فقره کالای غیراستاندارد در ایلام کشف شد

مدیرکل استاندارد استان ایلام از کشف 9 فقره کالای غیر استاندارد در ماه مبارک رمضان سال جاری در ایلام خبر داد.

9 فقره کالای غیراستاندارد در ایلام کشف شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، مهناز همتی مدیرکل استاندارد استان ایلام افزود: این اداره به منظور کنترل بازار در ماه مبارک رمضان گشت های خود را در قالب بازرسی های مشترک از نیمه دوم فروردین آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشت.

وی اظهار داشت: در این بازرسی ها فروشگاه های بزرگ، سوپرمارکت ها و سایر مراکز عرضه مواد غذایی، کشاورزی و بهداشتی تحت بازرسی و کنترل  کارشناسان این اداره کل و سایر ارگان های ذی ربط قرار گرفتند.

همتی تصریح کرد: در سه ماهه دوم سال گذشته تعداد یکهزارو 102 مورد بازرسی از واحدهای صنفی سطح مراکز عرضه  به عمل آمد.

مدیرکل استاندارد استان ایلام خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها توسط کارشناسان این اداراه کل، اقلام و کالاهای مشمول استاندارد اجباری از نظر داشتن نشان استاندارد، بسته بندی مناسب، نشانه گذاری و مشخصات درج شده بر روی کالا و همچنین  ویژگی های ظاهری کالا مورد کنترل و بررسی قرار گرفتند.

همتی با اشاره به اینکه کالاهای مورد بررسی و نظارت شامل فرآورده های غذایی و کشاورزی، بسته بندی و سلولزی، و مواد بهداشتی و شوینده ها بودند، افزود: در این مدت تعداد 270 فقره بازرسی از مراکز عرضه انجام گرفت که طی این بازرسی ها 9 فقره کالای دارای عدم انطباق کشف و اقدامات قانونی لازم در این زمینه انجام شد.

وی اظهار داشت: همچنین به منظور کنترل کیفیت اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان، تعداد 19 مورد نمونه برداری از مواد غذایی توسط این اداره کل انجام شد که شامل قند، شکر، چای، آرد، روغن های سرخ کردنی و مصرف خانوار، شیر پاستوریزه و استرلیزه، پنیر و آرد گندم بودند که در آزمایشگاه های اداره کل و همچنین آزمایشگاه های مورد تایید سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد ایلام تصریح کرد:همشهریان دقت داشته باشند نشان استاندارد ترکیبی از علامت استاندارد و یک کد 10 رقمی رهگیری  است که تولید کنندگان ملزم هستند در زیر علامت استاندارد این کد ده رقمی را درج کنند.

وی ادامه داد: این کد به منظور اصالت سنجی علامت استاندارد می باشد که همشهریان می توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت علامت استاندارد مطمئن شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه