English

رئیس سازمان استاندارد:

تجار نباید برای اخذ مجوز استاندارد برای واردات سردرگم شوند

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تجار نباید برای اخذ مجوز استاندارد برای واردات یا کنترل کالا‌های مشابه، سردرگم شوند.

تجار نباید برای اخذ مجوز استاندارد برای واردات سردرگم شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، غلامرضا شریعتی در جمع کارکنان اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: هرگونه کوتاهی وغفلت باعث خدشه دار شدن نظام استانداردسازی می‌شود.

شریعتی تسهیل در امور استاندارد در مناطق اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این تسهیلات متناسب با شرایط و ضوابط استاندارد ارایه شود.  

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران مشارکت کارکنان در موضوع‌های تخصصی را برای اخذ تصمیمات کلان سازمانی ضروری و لازم دانست و گفت: برخی از آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها نیز باید روزآمد و اصلاح شوند تا با رفع موانع بتوانیم از تولید پشتیبانی کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جمع مدیران منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها گفت: باید با مانع زدایی ها، گام‌های موثری برای رونق تولید و توسعه صادرات برداریم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات این منطقه آزاد تجاری باید رفع شود اظهار داشت: تجار نباید برای اخذ مجوز استاندارد برای واردات یا کنترل کالا‌های مشابه، سردرگم شوند.

محسن نریمان، مدیرعامل منطقه آزاد ارس هم گفت: خواسته کلی ما این است که باتوجه به سیاست‌های کلی نظام مراحل تایید استاندارد تسریع شده و کار‌ها دچار وقفه نشود.

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و منطقه آزاد ارس

به منظور تعامل و بهره گیری از توانمند سازی‌های اجرائی، فنی و علمی سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان ملی استاندارد ایران تفاهم نامه همکاری امضا شد.

 تایید صلاحیت آزمایشگاه ها، شرکت‌های بازرسی و مراکز آموزشی، کنترل کیفیت محصولات تولیدی و خدماتی، کنترل کیفیت کالا‌های وارداتی و صادراتی، صدور پروانه گواهینامه‌های لازم بر اساس قوانین و مقررات، برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینار‌های علمی و مشارکت در تدوین و ترویج استاندارد‌های لازم برای استفاده بهینه از توانایی‌های علمی، اجرایی، فنی و اختیارات قانونی طرفین از جمله موضوعات این تفاهم نامه است.

بر اساس این تفاهم نامه، سازمان ملی استاندارد ایران موظف به برگزاری کمیته‌های رسیدگی به اعتراضات و شکایات واردکنندگان و صادر کنندگان  و تسریع در تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی معرفی شده از سوی منطقه آزاد ارس و پذیرش تمامی پاسخ‌های آزمایشگاهی می‌باشد.

نظارت عالیه بر کیفیت عملکرد اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد ارس، ارائه اطلاعات مورد نیاز منطقه آزاد ارس در حوزه استاندارد سازی، برقراری دسترسی مشترک اداره کل غذا، دارو استاندارد منطقه آزاد ارس به سامانه‌های تخصصی، اتوماسیون اداری و بانک‌های اطلاعاتی سازمان مشابه ادارات کل استاندارد استان‌ها از دیگر وظایف سازمان ملی استاندارد ایران در این تفاهم نامه است.  

در این تفاهم نامه، منطقه آزاد ارس ملزم به اجرای طرح‌های کنترل و نظارت بر مراکز عرضه فروش، مشارکت در تهیه پیش نویس و تدوین و تجدید استاندارد‌های ملی و بین المللی، مشارکت در تدوین فرهنگ استاندارد شده است.

 پیگیری هماهنگ‌سازی استاندارد‌ها

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات دولت در راستای ورود به حوزه اوراسیا و تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با این حوزه، گفت: در بحث هماهنگ‌سازی استاندارد‌ها اقدامات و تفاهم‌هایی انجام شده که امیدواریم با توجه دولت جدید به زودی جنبه عملیاتی پیدا کند.

شریعتی همچنین با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی با درایت و تدبیر مدیریت ارشد استان به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند افزود: سازمان استاندارد هم برای تسهیل امور مربوط به توسعه در این استان آمادگی کامل دارد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه تجارت و صادرات و دسترسی به بازار بزرگ آسیای میانه و حوزه اوراسیا، گفت: تولید کالا‌های باکیفیت و هماهنگی و تعامل فعالان بخش خصوصی با حوزه استاندارد می‌تواند سهم استان را از بازار‌های منطقه افزایش دهد.

محمدرضا پورمحمدی افزایش صادرات استان به بیش از ۳ میلیارد دلار در سال را نشانه کیفیت تولیدات و رعایت استاندارد توسط بخش تولید استان دانست و گفت: صنعت‌گران و دست‌اندرکاران حوزه استاندارد تعامل خوبی دارند و اگر این تعامل تقویت شود می‌توانیم سهم خود را از صادرات افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه