English

توصیفیان خبر داد:

اشتغال ۱۷۷ نفر به صورت مستقیم در ۱۰ طرح تعاونی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به بهره برداری 10 طرح تعاونی گفت: میزان سرمایه گذاری برای این طرح ها، توسط تعاونی ها ۱۲۵ میلیارد ریال است که با بهره برداری از این طرح‌ها ، برای ۱۷۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

اشتغال 177 نفر به صورت مستقیم در ۱۰ طرح تعاونی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان روز سه شنبه در  آیین بهر ه برداری از 10 طرح تعاونی افزود: استان همدان دارای یک هزار و ۲۱۲  شرکت تعاونی فعال و در حال بهره برداری با فرصت شغلی ۱۳ هزار و ۶۸۲  نفر است که ۳۱ هزار و ۱۳۷ نفر عضو این تعاونی ها در سطح استان هستند.

وی افزود:  ۱۰ طرح تعاونی در استان همدان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی همزمان با ۲۶۸ طرح تعاونی در کشور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برای این طرح ها، توسط تعاونی ها ۱۲۵ میلیارد ریال است که با بهره برداری از این طرح‌ها ، برای ۱۷۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد. 

وی ادامه داد: از این تعداد ۶۸۹ تعاونی تولیدی شامل تعاونی های کشاوزی ، صنعتی و معدنی و ، فرش دستبافت و تعداد ۳۶۴ تعاونی خدماتی شامل تعاونی های حمل و نقل ، سهام عدالت و خدمات است و تعداد ۲۰۹ تعاونی توزیعی شامل تعاونی های مسکن ، مصرف و تعاونی اعتبار است.

توصفیان افزود: برای توسعه اقتصادی نیازمند کار جمعی، سختکوشی، پشتکار، مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت سرمایه انسانی و اجتماعی هستیم و ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ کار و کار جمعی در جامعه تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر تاب آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار داشت: تعاون راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است و اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان محور، دارای ویژگیهای رشد گرایی و باز توزیعی است.

به گفته وی فعالیت در عرصه تعاون موجب رونق تولید داخلی، استقلال و استفاده از ظرفیت های اقتصادی است به گونه ای که تعاون موجب تجمیع سرمایه ها، سرمایه گذاری داخلی و مشارکت افراد در برابری فرصت ها است.

۲۶۸ طرح تعاونی با سرمایه گذاری سه هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان اعتبار روز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته تعاون در استان های مختلف کشور افتتاح و به بهره برداری رسید که با افتتاح و بهره برداری از این تعداد طرح، اشتغالزایی هفت هزار نفر در حوزه‌های مختلف تولیدی، توزیعی و خدماتی  فراهم شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه