English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

تلاش برخی جریانات برای اثرگذاری در انتخاب استاندار آذربایجان شرقی/ از چهره سازی تا برگزاری محافل سیاسی

انتخاب استاندار آذربایجان شرقی این روزها موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی استان بوده و در این میان برخی جریانات سعی دارند در روند انتخاب استاندار تاثیری بگذارند.

تلاش برخی جریانات برای اثرگذاری در انتخاب استاندار آذربایجان شرقی/ از چهره سازی تا برگزاری محافل سیاسی

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، پس از انتخاب هیئت وزیران یکی از موضوعاتی مهمی که در سطح استان‌ها وجود دارد انتخاب استانداران به عنوان مدیران ارشد اجرایی هر استان است که قطعاً یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های هردولتی است.

در روزهای اخیر لیست‌ها و اسامی مختلفی در خصوص استاندار آینده آذربایجان شرقی در شبکه‌های اجتماعی استان می‌چرخد و زمزمه‌ها و گمانه زنی‌هایی در خصوص انتخاب استاندار جدید در برخی محافل وجود دارد که برخی گروه‌های خاص نیز به وسیله‌های مختلف به دنبال چهره سازی و انتشار برخی اسامی در شبکه‌های اجتماعی هستند که سعی دارند بر روند انتخاب استاندار آینده آذربایجان شرقی اثر گذاری کنند.

در این بین سهم خواهی برخی افراد و جریانات خاص سیاسی نگرانی‌هایی را به وجود می‌آورد که تدوام این سهم خواهی ها و فشارهای برخی جریانات سیاسی به مسئولان تصمیم گیر، بر روند انتخاب استانداری جهادی، توانمند و کارآمد برای آذربایجان شرقی را بگیرد.

از جمله برنامه‌های این افراد و برخی جریانات در راستای تاثیرگذاری بر روند انتخاب استاندار آینده آذربایجان شرقی، اعلام اسامی شناخته شده و ناشناس به عنوان گزینه‌های استانداری آذربایجان شرقی، است افرادی که نام بسیاری از آنها تاکنون در هیچ محفلی ذکر نشده و بیشتر به چهره سازی تا گزینه مطرح استانداری آذربایجان شرقی شباهت دارد.

با این وجود موضوع مهمی که در شبکه‌های اجتماعی استان به ویژه گروه‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی مورد بحث قرار می‌گیرد روند انتخاب استاندار آینده آذربایجان شرقی است.

با نگاهی به نظرات کاربران در این شبکه‌های مجازی، می‌توان دریافت که از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم استان آذربایجان شرقی از دولت سیزدهم، انتخاب استانداری جوان، انقلابی، آشنا با مشکلات استان است.

اما تمامی مباحث مطرح شده در این راستا بیش از آنکه به واقعیت شباهت داشته باشد، گمانه زنی‌هایی است که برخی افراد و گروه‌های خاص مطرح می‌کنند و این گمانه زنی‌ها هیچی قرابتی به واقعیت‌ها ندارند که در این راستا باید برای اطلاع از واقعیت‌ها دراین خصوص، باید به سراغ مراجع رسمی و تأثیر گذار همچون مجمع نمایندگان استان رفت.

نظر مشورتی مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور درباره استاندار آینده

سید حمزه امینی سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار موج در تبریز با اشاره به ویژگی‌های استاندار جدید آذربایجان شرقی اظهار داشت: استاندار جدید باید فردی کاری و از استان شناخت کاملی و جامعی داشته باشد.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبات مردم استان از استاندار جدید عنوان کرد: مردم استان انتظار دارند استاندار جدید فردی کاری بوده و در استان تحول ایجاد کند و به مطالبات مردم پاسخ دهد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال موج مبنی بر اینکه آیا مجمع نمایندگان استان گزینه خاصی برای استانداری در نظر دارد؟ تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان گزینه‌های مختلفی را برای استانداری بررسی می‌کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی به موضوع استاندار بومی یا غیر بومی نیز اشاره کرد و گفت: به عقیده من ملاک ایمان و تعهدات شخص است، اگر بومی باشد ولی کاری نباشد ارزشی ندارد ولی اگر غیر بومی بوده و کاری باشد ارزشش زیاد است.

محمد حسین فرهنگی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز با تکذیب اسامی مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: انتشار برخی اسامی و فهرست‌ها با عنوان گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان استان برای استانداری در برخی از سایت‌ها صحیح نیست.

وی افزود: مجمع نمایندگان استان در روزهای گذشته در این خصوص جلساتی داشته و مقرر شده که نتایج آنها تا حصول نتیجه نهایی منتشر نشود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در این جلسات در خصوص انتخاب استاندار مشورت‌هایی انجام شده و اکثریت اعضای مجمع موافق اعلام نظر مشورتی درباره استاندار آینده بودند و دولت و وزاتر کشور نیز خواستار نظر مجمع بودند.

فرهنگی تصریح کرد: بر همین اساس نظرخواهی و جمع بندی در این باره در مجمع، انجام و مقرر شد در اختیار وزارت کشور قرار گیرد.

وی درپایان گفت: لیست و فهرست گزینه‌های پیشنهادی منتشر شده مجمع برای استانداری آذربایجان شرقی در برخی پایگاه‌های خبری، منتشر شده، منطبق با این جمع بندی نیست از جمله آن‌چه که مربوط به برخی اشخاص است، دقیق و صحیح نبوده و یا منطبق با ترتیب آرا مورد نظر مجمع نمایندگان استان نیست.

گزینه‌های استانداری آذربایجان شرقی چه کسانی هستند؟

انتخاب و انتصاب استانداربرای استانداری آذربایجان شرقی به دلیل جایگاه ویژه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این استان در کشور همواره مایه دغدغه فعالین سیاسی و اجتماعی این استان بوده است.

در روزهای اخیر گزینه‌های مختلفی برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی مطرح است که در ادامه به معرفی این گزینه‌ها می‌پردازیم.

سردار علی اکبر پورجمشیدیان فرمانده سابق سپاه عاشورا، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، سردار عابدین خرم فرماند فعلی سپاه عاشورا، سردار محمدیوسف شاکری رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان، معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز یکی دیگر از این گزینه‌هاست.

همچنین یکی دیگر از این گزینه‌ها میرهادی قره سید رومیانی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم، بوده که سابقه معاونت امور پارلمانی، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در کارنامه خود دارد.

رحیم جهانی دبیر حزب موئتلفه اسلامی استان، سردار محمدرضا اسدبیگی از فرماندهان جبهه مقاومت و از معاونان و همرزمان نزدیک سردار سلیمانی، اکبر غفاری نیز مناصب مختلف امنیتی از جمله معاونت سیاسی وامنیتی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل بازرسی استان را در کارنامه خود دارد از دیگر گزینه‌های احتمالی استانداری آذربایجان شرقی است.

محمد مهدی اعلایی عضو هیئت مدیره بیمه ایران، عزیز جوان پور رئیس فعلی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی، رضا مسعودی فر قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، محمد کلامی مدیرکل فعلی کمیته امداد آذربایجان شرقی، علی جعفری آذر مدیرکل سابق ثبت احوال استان، تراب محمدی مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز، علی علیلو نماینده اسبق مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی از دیگر گزینه‌های مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی برای تصدی استانداری آذربایجان شرقی هستند.

گزینه‌های مطرح شده در این گزارش با وجود اینکه به عنوان گزینه‌هایی با بیشترین درصد انتخاب هستند، اما ممکن است گزینه نهایی معرفی شده توسط دولت شخصی غیر از این افراد باشد.

در هر صورت استاندار آینده آذربایجان شرقی باید کسی باشد که نسبت به شرایط و نیازهای استان و همچنین دغدغه‌های مردم آشنایی کامل داشته و با هدف برطرف کردن این نیازها و خدمت به مردم وارد عرصه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه