English

امام جمعه تبریز:

پدافند هوایی ستون فقرات تامین امنیت آسمان کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پدافند هوایی بر مبنای دکترین دفاعی و تولید ابزار قدرت برای بازدارندگی فعال و دفاع مبتکرانه و مؤثر از کشورمان تشکیل شده است.

پدافند هوایی ستون فقرات تامین امنیت آسمان کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با فرماندهان یگان‌های ارتش مستقر در استان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اهمیت پدافند هوایی و نقش این نیرو در مقابله با تهدیدات هوایی دشمنان اظهار داشت: درباره جایگاه پدافند همان بس که رهبر معظم انقلاب اسلامی گفته اند پدافند در اولویت اول نیرو‌های مسلح است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه پدافند هوایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی فقط حفظ و حراست از محدوده  پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی بود که بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی همان ماموریت را دنبال کرد و بعضی ماموریت‌های تاکتیکی را بر عهده گرفت.

امام جمعه تبریز با یادآوری تجربیات هشت سال دفاع مقدس و چگونگی رویارویی با حملات و تهدیدات هوایی گفت: آنچه که از جنگ‌های اخیر و روز دنیا به دست آمده و تجزیه و تحلیل شده است، جمهوری اسلامی ایران را که دکترین دفاعی را دنبال می کند بر این داشته که سیاست‌های کلی و کلان دفاعی خود را به سیاست‌های اجرایی تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: این سیاست‌های اجرایی در راستای فرمان فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اولویت قرار دادن پدافند هوایی کشور برای مواجهه با تهدیدات دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، مجموعه‌ای است که برای فرماندهی و کنترل بر عملیات کلیه یگان‌ها و تجهیزات پدافند هوایی کشور طراحی شده است و از طریق امکانات و ساز وکار‌های ایجاد شده، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی می تواند عملیات کلیه یگان‌های خود را هدایت کند.

وی با اشاره به توانمندی‌های راداری و دیده بانی پدافند هوایی کشورمان گفت: کشف و رهگیری انواع هواپیما‌های رادارگریز یکی از فعالیت‌های چشمگیر این نیرو است و در این زمینه توانمندی‌های راداری ما در حدی است که نقطه کور راداری در کشور وجود ندارد و روز به روز هم در حال تقویت است.

حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم به نقش حیاتی و عملکرد درخشان پدافند هوایی در دوران ۸ سال دفاع مقدس و در عملیات‌های مختلف اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های شبانه روزی و مداوم مجموعه یگان‌های پدافند هوایی در تامین امنیت هوایی نقاط حساس و حیاتی کشور، مراکز تولید و صادرات نفتی کشور جزایر خارک، اسکله‌های مستقر در خلیج فارس، مناطق اهواز و جنوب، مرکزی و دفاع از مراکز اقتصادی، سیاسی، نظامی در طول هشت سال دفاع مقدس و مقابله با حملات هوایی ارتش رژیم بعث که به جدیدترین هواپیما‌ها و سلاح‌ها مجهز بود از نقش‌های اساسی پدافند هوایی در ۸ سال دفاع مقدس است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پدافند همیشه در خط مقدم دفاع از کشور و انقلاب اسلامی است اظهار کرد: انجام هرگونه عملیات نیرو‌های سطحی زمینی و دریایی و عملیات برون مرزی هوایی با پشتیبانی پدافند هوایی انجام می‌ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی