English

امام جمعه تبریز:

پرهیز از بزرگ نمایی و سیاه نمایی در مطالبه گری رعایت شود/همراهی مردم در صرفه جویی لازم است/چهار مطالبه از دولت سیزدهم وجود دارد

امام جمعه تبریز گفت: همراهی مردم در صرفه جویی لازم است، اما از سوی دیگر آب هم قطع می‌شود در این شرایط مدیریت بحران کجاست؟

پرهیز از بزرگ نمایی و سیاه نمایی در مطالبه گری رعایت شود/همراهی مردم در صرفه جویی لازم است/چهار مطالبه از دولت سیزدهم وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز اظهار داشت: باید اصول خیرخواهی، رعایت انصاف، شجاعت، صراحت، قاطعیت، موقعیت شناسی و پرهیز از بزرگ نمایی و سیاه نمایی در مطالبه گری رعایت شود.

وی با بیان اینکه چهار مطالبه از دولت سیزدهم وجود دارد گفت: مطالبات آرمانی که عبارت است از اجرای بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب که باید آن را ریل گذاری کند و مطالبات راهبردی که باید در حوزه‌های مختلف عملیاتی و پیگیری کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مطالبات کوتاه مدت یعنی تلاش برای تدوین برنامه برای پیشرفت کشور و مطالبات فوری یعنی تلاش شبانه روزی برای کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کرونا دو مطالبه دیگر از دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به قطعی آب و برق در ساعاتی از روز گفت: تابستان امسال شرایط سختی در پی دارد و به گفته صاحب نظران صنعت برق و انرژی فاصله تولید و مصرف برق خیلی زیاد شده و گرمای هوا هم در نیم قرن اخیر بی سابقه است و مصرف وسایل سرمایشی را افزایش داده است و از سوی دیگر تدوام خشکسالی باعث شده است نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید خارج شوند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: همراهی مردم در صرفه جویی لازم است، اما از سوی دیگر آب هم قطع می‌شود در این شرایط مدیریت بحران کجاست؟

وی افزود: مدیران ادارات برق و آب و بحران ما باید واقعا مرد بحران باشند و در روز بحران برنامه ریزی لازم را بکنند تا مردم تحت فشار قرار نگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها به نامگذاری روز حجاب و عفاف به مناسبت قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان گفت: حجاب زینت زن ها است و تمام برنامه‌های خداوند دارای حکمت و دلیل است.

وی افزود: برای حجاب چهار دلیل در قرآن آمده که عبارت است از: حفظ امنیت، شکل گیری فرهنگ عفاف در جامعه، ایجاد طهارت قلبی افراد جامعه و تحقق ترکیه نفس در جامعه؛ و استدلال قرآن برای پوشش گویای این پیام است که باید برای مقوله حجاب و عفاف تبیین گری و فرهنگ سازی شود تا این موضوع به صورت یک باور خلل ناپذیر تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تقوا را بزرگ‌ترین نعمتی دانست که باعث نزول رحمت الهی می‌شود و بی تقوایی انسان و جامعه انسانی را از نعمت‌های مادی و معنوی محروم می‌کند.

وی تصریح کرد: تقوا متن زندگی مومنانه انسان است و انسان بی تقوا خودش و خانواده و جامعه را ناامن می‌کند و تقوا مادرزادی نیست بلکه مسئله مربوط به تربیت انسان است و انسان بدون تربیت آبستن هرگونه انحراف است.

امام جمعه تبریز گفت: قرآن کریم درباره احترام به پدر و مادر سفارش کرده است و قابل توجه‌تر اینکه این سفارش در هر چهار آیه بعد از مسئله توحید مطرح شده است و این نشان دهنده عظمت پدر و مادر نزد خداوند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی