English

بسته خبری آموزش و پرورش یزد؛

جاماندن بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز یزدی از تحصیل و واکسیناسیون دوز دوم فرهنگیان یزد

برگزاری نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی و مشاورین با مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد، اجرای مرحله دوم طرح واکسیناسیون فرهنگیان استان یزد و جاماندن بیش از هزار دانش آموز یزدی از آغاز تحصیل درسال گذشته و... از مهمترین اخبا رآموزش و پرورش استان یزد در روزهای اخیر بود.

جاماندن بیش از 1000 دانش آموز یزدی از تحصیل و واکسیناسیون دوز دوم فرهنگیان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محسن موحدی فرد مدیر کل آموزش و پرورش یزد در این نشست، گفت: مجلس دانش آموزی زمینه و فرصت خوبی را برای تمرین و تربیت عملی، مسئولیت پذیری، مطالبه گری و اموزش مهارت های اجتماعی فراهم کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان، افزود: مجلس دانش آموزی ماموریت های مختلفی دارد که از جمله مهمترین آنها ترویج فرهنگ مطالبه گری در بین نسل نوجوان جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و تربیتی است.

در ادامه این نشست دانش آموزان ضمن ارائه گزارش کارهای کمیسیون های پنجگانه نکاتی را در خصوص مسائل و مشکلات تدریس مجازی و شبکه شاد و بازگشایی مجدد مدارس مطرح نمودند.

تقدیر مدیرکل آموزش و پرورش یزد از فعالیت های ستاداقامه نماز استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان با حضور در ستاد اقامه نماز استان یزد از مساعدت و همکاری رئیس و اعضای ستاد اقامه نماز استان تقدیر و تشکر کرد.

محسن موحدی فرد با حضور در ستاد اقامه نماز استان از مساعدت و همکاری رئیس و همکاران ستاد اقامه نماز استان در برگزاری اجلاس سراسری دانش آموزی نماز تقدیر و تشکر کرد.

موحدی فرد یکی دیگر از اقدامات ارزشمند ستاد اقامه نماز را همکاری در برگزاری جشنواره پیوند نماز،خانه ،مدرسه و مسجد برشمرد و اظهار امیدواری کرد با بازگشایی مدارس شاهد رونق هر چه با شکوه تر این طرح باشیم و خواستار تداوم همکاری های این ستاد با مجموعه آموزش و پرورش استان شد.

گفتنی است در این جلسه لوح تقدیر زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور هم به مدیر کل، معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس اداره قرآن عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش تقدیم شد.

اجرای مرحله دوم  طرح واکسیناسیون فرهنگیان استان یزد

مرحله دوم  طرح واکسیناسیون فرهنگیان استان یزد همزمان با هفته دولت  آغاز شد

مصطفی خلیلی معاون تربیت بدنی و سلامت ، ضمن بازدید از روند اجرایی واکسیناسیون ، هدف از  واکسیناسیون فرهنگیان را بازگشایی ایمن مدارس، ارتقای ایمنی معلمان و کارکنان مدارس و ارتقای ایمنی عمومی جامعه  برشمرد و گفت: واکسیناسیون فرهنگیان استان یزد از  7 مرداد 1400 همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز، و اجرای مرحله دوم آن همزمان با هفته دولت در حال انجام می باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد در این طرح بیش از ۲۷۰۰۰هزار نفر فرهنگی استان در ۵ مرکز مخصوص فرهنگیان و ۹ مرکز تجمیعی در مراکز بهداشت طی دو مرحله در مرداد ماه و شهریور ماه واکسینه می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد با انجام واکسیناسیون سراسری و  با همکاری سایر ارگان ها شاهد بازگشایی ایمن مدارس از اول مهر ماه باشیم.

جاماندن بیش از هزار دانش آموز یزدی از آغاز تحصیل درسال گذشته

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد: امکان ثبت نام دانش آموزان در کلاس اول پس از رسیدن به سن ۹ سالگی در مدارس شهری وجود ندارد.

سعیده بهادرزاده با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد از تمدید مهلت ثبت نام دانش آموزان تا پایان شهریور خبر داد و گفت: این بدین معنا نیست که خانواده‌ها ثبت نام را تا ۳۱ شهریور به تاخیر بیندازند چرا که روند ثبت نام و دریافت کتاب نیز زمانبر بوده و باید هر چه سریعتر برای ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه سیدا، درگاه پادا انجام می‌گیرد و دانش آموزان کلاس اول باید حتما در مرکز سنجش سلامت وآمادگی جسمانی حضور یافته و سپس ثبت نام اوقطعی شوند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به خودداری هزار و ۹۰ کلاس اولی از ثبت نام درسال گذشته به دلیل هراس از کرونا تصریح کرد: خانواده‌ها باید بدانند امکان ثبت نام فرزندشان در کلاس اول پس از رسیدن به سن ۹ سالگی در مدارس شهری وجود ندارد و اگر چند سال متوالی از ثبت نام فرزندشان خودداری کنند علاوه برمحروم کردن اواز حق قانونیش، مجبور هستندپس از سن ۹ سالگی فرزند پایه اولی خود را در مدارس روستایی ثبت نام کنند.

بهادرزاده تأکید کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد دانش آموزانی که سال گذشته به صورت مجازی تحصیل را آغاز کردندوهمراهی خانواده ها راداشتند، خواندن و نوشتن را تا حد قابل قبولی فرا گرفته اند.

وی با اشاره به لزوم ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در سامانه سیدا اظهار داشت: علاوه بر مراکز موجود پیش دبستانی، از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان ،به مدارس دولتی که مجوز پیش دبستانی دارند، اجازه داده شده است تا کلاس‌های پیش دبستانی را در شیفت بعدازظهرمدارس ابتدایی دایر کنند که این مساله سبب کاهش هزینه خانواده‌ها نیز خواهد شد.

بهادرزاده از دست نیافتن هفت هزار دانش آموز یزدی به شرایط قابل قبول در سال گذشته خبر داد و گفت: ارزشیابی نهایی این دانش آموزان که دوره‌های تابستانی جبران وتثبیت یادگیری را پشت سر گذاشته اند از پنجم تا پانزدهم شهریور صورت می‌گیرد. دانش آموزان کلاس‌های اول، دوم وششم به صورت انفرادی و آنلاین وهمچنین حضور درکلاسهای جبرانی تابستانه و ارائه مستندات پوشه کار دانش آموز ارزشیابی می‌شوند، اما ارزشیابی سایر دانش آموزان بر اساس نظر معلم،کلاس جبرانی ومستندات پوشه کار دانش آموز انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه