English

فریدون همتی خبر داد؛

واگذاری بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور در بندرلنگه

در جلسه استاندار هرمزگان با وزرای کشور و جهاد کشاورزی مقرر شد سایت پرورش میگوی مهرگان در بندرلنگه در قالب تفاهم‌نامه‌ای به سازمان اقتصادی کوثر واگذار شود.

واگذاری بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور در بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در جلسه رفع موانع سرمایه گذاری در سایت پرورش میگو ی مهرگان شهرستان بندرلنگه که در تهران و با حضور وزرای کشور و جهاد کشاورزی و استاندار هرمزگان برگزار شد، وزرای کشور و جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت این طرح و تاکید بر لزوم رفع موانع آن، با پیشنهادات استاندار هرمزگان برای رفع موانع سرمایه گذاری این طرح موافقت کردند.

فریدون همتی استاندار هرمزگان تشریح کرد: در این نشست تصمیم گیری شد که ۹هزار و ۳۷۰هکتار زمین سایت پرورش میگوی مهرگان، بزودی در قالب تفاهم‌نامه‌ای به سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شود.

همتی افزود: مقرر شد، ظرف یک هفته قرارداد واگذاری این مجموعه از طرف شرکت شهرک‌های کشاورزی تنظیم و منعقد شود تا سازمان اقتصادی کوثر نسبت به سرمایه گذاری در این سایت پرورش میگو، اقدام کند.

به گفته همتی با سرمایه گذاری سازمان اقتصادی کوثر، سالانه ۸۰ هزار تن میگو در این سایت تولید و برداشت خواهد شد.

وی گفت: با سرمایه گذاری در این سایت پرورش میگو، برای ۴هزار نفر اشتغال مستقیم و برای ۸هزار نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: ۳۵۷مزرعه ۲۰هکتاری در محدوده این سایت جانمایی شده است و با بهره برداری کامل از سایت، تولید میگوی کشور دو برابر می‌شود.

همتی افزود: اکنون ظرفیت تولید میگو در سیستم‌های سنتی حدود ۳تُن در هکتار است که در این طرح تولید مورد انتظار ۸تا۱۱ تُن در هر هکتار است.

وی گفت: برای تکمیل این طرح به ۷هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

گفتنی است؛ سایت پرورش میگوی مهرگان به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی ایران به مساحت ۹هزار و ۳۷۰هکتار در شهرستان بندرلنگه واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • حسین سجادی

    سلام خدمت استاندار هرمزگان ، زمین پرورش میگو مهرگان به کجا رسید. خیلی جوانان بومی اشتغال ندارند. از شما خواستاریم هرچه سریعتر این سایت میگو مهرگان به سرانجام برسد.خیلی جوانان از بیکاری دارای اشغال می شوند. وحق بومی هست مخصوصا شهرستان بندرلنگه وکنگ

  • جعفر ابراهیمی

    سلام وبا احترام خدمت مسولین استان هرچه سریعتر این سایت میگو مهرگان راه اندازی شود .جوانان استان هرمزگان بیکار هستند .نیاز به شغل دارند. با این شرایط اقتصادی کشور این کار فقط باعث میشود بیکاری به صفر برسد. تشکر فراوان

  • محسن محمدی

    سلام وعرض وادب خدمت مسولین استان هرمزگان زمین پرورش میگو مهرگان به کجا رسید. وحق با بومی استان هست خواهشاً کاری کنید عدالت رعایت شود هر نفری 40هکتار به بومی بدین

  • نرگس مقدسی

    سلام زمین مهرگان به کجا رسید از مسولین انتظار میرود رسیدگی کنند

  • ناشناس

    سلام خدمت فریدون همتی عزیز استاندار محترم استان زمین مهرگان قرار شد 27مهر تعیین تکلیف شود. از شما تقاضا دارم. که هرچه سریعتر دستور فرمایید تا زمین مهرگان به سرانجام برسد سایت میگو مهرگان بندرلنگه خدایش حق با بومی بندرکنگ هست و بندرلنگه و روستا های همجوار

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه