English

قانونگذار برای ایجاد نظم و امنیت اجتماع بر مجازات حبس تا کید دارد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مجموعه های مرتبط با دستگاه قضایی، مراجع ضابط و همچنین زندان ها، تحت نظرگاه ها و بازداشت گاه ها به طور مستمر مورد نظارت و بازرسی هیئت حفظ حقوق شهروندی قرار می گیرند.

قانونگذار برای ایجاد نظم و امنیت اجتماع بر مجازات حبس تا کید دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رییس دادگستری یزد در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد، استفاده از مجازات حبس برای ایجاد نظم و امنیت اجتماع و تلاش برای اصلاح مجرمین را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: قانونگذار برای تشفی خاطر بزه دیده و همچنین کنترل مجرمین حرفه ای و خطرناک بر استفاده از مجازات حبس تأکید دارد.

وی به نگاه اصلاحی قانونگذار در استفاده از مجازات حبس اشاره کرد و افزود: از زندان با عنوان ندامتگاه یاد می شود چراکه باید مجرمین را متنبه سازد و اینکه در زندانها همه نوع زمینه آموزشی پیش بینی شده است امکان اینکه یک مددجوی زندانی از سوادآموزی تا دانشگاه تحصیل کند وجود دارد در همین راستاست.

این مقام قضایی تصریح کرد: فرایند و قوانین تدوین شده در خصوص مجازات حبس و شرایط زندانبانی اسلامی خوب و متعالی است اما قابل کتمان نیست شاید مأموری در حین انجام وظیفه از حدود خود تخطی کند که باید به این مسئله به صورت قاطع رسیدگی کرد.

وی با اشاره به بازدید های متعدد مقام های قضایی و همچنین نظارت هیئت حفظ حقوق شهروندی از همه مراجع ضابط و بازداشتگاه ها، تحت نظرگاه ها و زندانهای استان یزد، افزود: در استان یزد هرگونه مواردی که موجب نقض حقوق شهروندی بوده گزارش شده و رفع گردیده است اما برخورد بد مأمورین گزارش نگردیده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، ابراز داشت: مدیران و مددکاران زندان یزد بسیار دلسوزانه مسائل و مشکلات مددجویان را دنبال می کنند و در حاشیه بازدید مقام های قضایی از زندان چانه زنی مددکاران برای مددجویان از خود مددجویان بیشتر است.

وی با بیان اینکه هیچگونه خطایی در مسیر دستگاه قضایی از زمان رسیدگی تا دوران تحمل مجازات پذیرفته و قابل اغماض نیست، اظهار داشت: نمی توان کار خطا را توجیه کرد بلکه حتی اگر گزارش یک خطا از سوی دشمن هم رسید باید آن را بررسی و نسبت به اصلاح آن اقدام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی