English

اقتدار دستگاه قضا در اجرای صحیح، سریع و به موقع احکام تجلی می یابد

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه اقتدار دستگاه قضا در اجرای صحیح، سریع و به موقع احکام تجلی می یابد گفت: عملکرد مناسب اجرای احکام، تامین کننده عدالت کیفری و ترمیمی در جامعه است.

اقتدار دستگاه قضا در اجرای صحیح، سریع و به موقع احکام تجلی می یابد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رییس دادگستری یزد در نشست با قضات اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یزد، واحد اجرای احکام کیفری را یکی از حساس ترین و مهم ترین فرایند دادرسی دانست و افزود: انتها و سیر نهایی تمامی تلاش های دستگاه قضا برای اجرای عدالت و جبران خسارت بزه دیده به مجموعه اجرای احکام ختم می شود.

وی در تبیین حساسیت کار در اجرای احکام افزود: تمام زحمات و مشقات مراحل دادرسی پرونده شامل کشف جرم، تعقیب، تحقیق و محاکمه به عنوان چهار مرحله رسیدگی یک پرونده در خروجی که همان اجرای حکم است نمایان می شود.

دهشیری با بیان اینکه اقتدار دستگاه قضا در اجرای صحیح، سریع و به موقع احکام تجلی می یابد اظهار داشت: عملکرد  خوب مجموعه اجرای احکام در دادسرای های عمومی و انقلاب تامین کننده نظم، امنیت، عدالت و پیشگیری از وقوع جرم به صورت عمومی و اختصاصی در جامعه است.

وی با اشاره به سختی های کار در اجرای احکام افزود: قضات اجرای احکام صرفا اجرای  مجازات نمی کنند بلکه مجازات را باتوجه به شرایط و روحیات محکوم اِعمال می کنند و اصل فردی کردن مجازات را باتوجه به تاسیسات حقوقی در مرحله اجرا مانند تعلیق اجرای مجازات، ازادی مشروط، تقسیط جزای نقدی، مرخصی و اعزام محکوم به بند باز و تاخیر یا توقف اجرای مجازات در اجرای احکام متجلی می گردد.

دهشیری نقش قضات اجرای احکام و توجه به ویژگی های مجرم و شرایط حاکم بر آن را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: قضات اجرای احکام به عنوان نماینده دادستان می توانند نقش بسیار مهم و اثر گذاری را در درمان متهمین و پیشگیری از تکرار جرم ایفا نمایند.

عالی ترین مقام قضائی استان با بیان اینکه اجرای حکم بنا به قانون بر عهده دادستان است تصریح کرد: این امر نشان از مهم بودن بحث اجرای احکام است که به دلیل وظایف گسترده دادستان به معاون وی در اجرای احکام واگذار شده است.

وی با اشاره به مسئولیت بالای این جایگاه گفت: کمترین بی توجهی و سهل انگاری در اجرای احکام می تواند عواقب بسیاری را برای مجری حکم و مجرمین و بالتبع  آن دستگاه قضا به همراه داشته باشد.

شایان ذکر است: در این نشست حدادزاده دادستان و رامش معاون اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گزارشی از فعالیت ها و روند رسیدگی به پرونده ها در شعب اجرای احکام ارائه و در پایان از قضات فعال و جهادی اجرای احکام تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی