English

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی؛

فعالیت دانش بنیان در کنار صنعت باشد

امام جمعه یزد گفت: باید کاری کنیم که صنایع به خاطر تحریم، واردات یا مواد اولیه تعطیل نشوند و راهکار آن این است که واحدهای تولیدی و صنعتی در کنار تولید، گروه هایی جذب کنند که با فعالیت دانش بنیانی، نیاز آنها را در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات و مواد اولیه تامین کنند.

فعالیت دانش بنیان در کنار صنعت باشد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به ورود دستگاه قضایی و مسئولان استان یزد به مسئله فعال کردن واحدهای صنعتی نیمه تعطیل گفت: این کار ارزشمند است و باید تداوم یابد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم واگذاری گروه صنعتی ایساتیس به سهامدارن جدید اظهار داشت: فعال کردن واحدهای صنعتی با راهکارهای مختلف از کارهای ارزشمندی است که توسط مسئولان و استان و دستگاه قضایی در حال پیگیری است و امیدواریم تداوم یابد.

وی عنوان کرد: باید کاری کنیم که صنایع به خاطر تحریم، واردات یا مواد اولیه تعطیل نشوند و راهکار آن این است که واحدهای تولیدی و صنعتی در کنار تولید، گروه هایی جذب کنند که با فعالیت دانش بنیانی، نیاز آنها را در زمینه های مختلف از جمله ماشین آلات و مواد اولیه تامین کنند.

ناصری با تاکید بر اینکه این توان و ظرفیت در جوانان ما وجود دارد، افزود: بی‌شک استعداد و خلاقیت جوانان ایرانی بیشتر از چینی‌هاست بنابراین می توان با انجام کار دانش بنیانی، به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اینکه دائم نگاه صنایع ما برای تامین ماشین آلات و حتی تعمیرات آنها به خارج از کشور باشد، نقطه ضعف بزرگی است که باید برطرف شود.

ناصری با تاکید بر استفاده دولت از نخبگان گفت: همواره توصیه به داشتن سه گروه برای شناسایی نیروها داشته‌ام؛ گروه اول ردیاب هستند که این گروه باید کار شناسایی و جذب نخبگان را انجام دهند و پس از شناسایی نیروهای نخبه، آنها را جذب کنند.

وی افزود: گروه بعدی، گروه نگهدارنده است که باید با جذب، مراقبت، تامین امکانات و راهبری نخبگان از مهاجرت آنها جلوگیری کنند و در مقابل اقدامات و لابی‌گری خارجی‌ها برای جذب نخبگان ما بایستند.

ناصری ادامه داد: گروه سوم، گروهی است که باید نخبگان را به صنایع و گروه‌های مختلف معرفی کنند و با موظف کردن آنها در به کارگیری نخبگان و تامین نیازها و تجهیزات مورد نیاز آنها، از دانش نخبگان برای تولید ماشین آلات و قطعات و هرآنچه که اکنون از خارج از کشور وارد می شود، صنایع را ظرف مدت معین به دانش بومی تجهیز کنند.

امام جمعه یزد یادآور شد: لازم است مجلس و دولت جدید برای تحقق این مهم برنامه ریزی داشته باشند و از ظرفیت جوانان و نیروهای داخلی حداکثر استفاده را ببرند.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد، ظرف سه سال می توانیم هم جوانان را رشد دهیم، هم صاحب دانش و فناوری می شویم و هم نیازهای صنعت را تامین می کنیم.

ناصری تصریح کرد: ما ناگزیر به پیشرفت هستیم و در شرایطی که اغلب کشورهای دنیا در حال پیشرفت و توسعه هستند، کشور ما نباید عقب بماند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مسئله جمعیت و ازدیاد آن از هر چیزی واجب‌تر است زیرا اگر شرایط به همین نحو پیش برود، ظرف 20 سال آینده دیگر نیروی جوانی برای پیشرفت نخواهیم داشت.

وی افزود: کشورهایی که به ایران چشم دوخته اند، معتقدند که ایران را باید به حال خود رها کرد زیرا 20 سال دیگر، بدون هیچ تلاشی، ایران به دلیل نداشتن نیروی جوان، وابسته خواهد شد که باید این معادلات را بهم بریزیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر ایران قوی، پرنشاط و توسعه یافته می خواهیم، باید برای ازدیاد جمعیت تلاش و برنامه ریزی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه