English

استاندار هرمزگان:

آمادگی توزیع ۱۰میلیون دوز واکسن رایگان در هرمزگان را داریم

استاندار هرمزگان گفت: در صورتی که تأییدیه مجوز واردات واکسن کرونا برای یک شرکت دولتی در هرمزگان صادر شود، آمادگی داریم ۱۰ میلیون دز واکسن را برای واکسینه کردن مردم بدون دریافت هیچ هزینه‌ای وارد و توزیع کنیم.

آمادگی توزیع ۱۰میلیون دوز واکسن رایگان در هرمزگان را داریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در نخستین نشست احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم با استانداران سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با اشاره به اخذ مجوز واردات واکسن کرونا توسط یکی از شرکت‌های دولتی در هرمزگان، تعلل در ارسال تأییدیه این مجوز به شرکت تولیدکننده واکسن از سوی وزارت بهداشت و وزارت خارجه را علت تأخیر در روند واردات واکسن توسط این شرکت برشمرد.
همتی ابراز داشت: با توجه به مذاکراتی که انجام شده، در صورتی که این تأییدیه به شرکت مبدأ ارسال شود، می توانیم این واکسن ها را در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی وارد کنیم که بار مالی این بخش صرف کمک به بهبود معیشت و افزایش مزایای دریافتی پزشکان و پرستاران شود.
استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از خدمات هشت ساله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشین کشور و با آرزوی توفیق برای وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم، گفت: با توجه به اینکه همیشه در آستانه انتخابات و مرحله پس از انتخابات، نوعی سستی و کم رغبتی برای ادامه کار در مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد و با توجه به آغاز بکار رسمی دولت سیزدهم و شروع کار وزرا، لازم است در همین هفته نخست و همزمان با هفته دولت، وزیران برای افتتاح طرح ها به استان‌ها سفر کنند و ضمن تشریح برنامه‌ها و انتقال پیام رئیس جمهور به مردم و مدیران، امید و نشاط را در دل مردم و دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف زنده کنند.
وی با اشاره به اهمیت برقراری امنیت برای رونق سایر بخش ها، افزود: در استان هرمزگان نیز خوشبختانه امنیت در تمامی نوار ساحلی و مرز‌های خشکی و آبی به همت تلاش شبانه روزی نیرو‌های مسلح و انتظامی برقرار است.
همتی ضمن تشریح وضعیت کرونا و اقدامات انجام شده گفت: در شرایطی که پیک پنجم کرونا در کشور در حال سپری شدن است، هرمزگان دومین پیک خود را تجربه می‌کند که با استفاده از ظرفیت اماکن بدون استفاده در شرایط کرونا، توانستیم ۳۰۰ تخت بیمارستانی را در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس در کمتر از ۱۰ روز با همه امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با بحران احتمالی آماده کنیم که امکان افزایش ظرفیت تا هزار تخت بیمارستانی در این مرکز پشتیبان کووید ۱۹ وجود دارد.
وی اظهار داشت: علاوه بر آن بیمارستان صحرایی مجهز ۵۰ تخت‌خوابی ستاد مدیریت بحران، و دو بیمارستان صحرایی ۴۵ و ۲۰ تخت‌خوابی نیز با رایزنی انجام شده، توسط نیروی دریایی سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس ایجاد شده است و در شهرستان‌ها نیز پیش بینی لازم با افزایش ۲۰ تا ۶۰ تخت اضطراری در نظر گرفته شده است.
استاندار هرمزگان، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کشور، بخش عمران، صادرات و سرمایه‌گذاری نیازمند نگاهی نو و تحول گرایانه است، گفت: به منظور تنظیم بازار و تأمین کالا‌های اساسی، نظارت فعال و شبانه روزی بر گمرکات استان حاکم است که این کالا‌ها بلافاصله تخلیه و به سمت شهر‌های مقصد بارگیری شود.
همتی عنوان کرد: به رغم اعمال دستورات ویژه به دستگاه‌های مربوطه، هم افزایی و تعامل بین بخشی وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند روند ارسال کالا‌های اساسی به شهر‌های هدف را تسریع کند.
احمد وحیدی وزیر کشور نیز در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور که عصر دیروز برگزار شد با تاکید بر اینکه تلاش وزارت کشور بر فعال سازی همه ظرفیت‌ها برای مدیریت بیماری کرونا و کمک به حل مساله معیشت مردم است، گفت: دغدغه‌های مردم عزیزمان را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.
وی در پایان افزود: زمینه‌های خوبی هم در زمینه مهار بیماری کرونا و هم مدیریت مسائل مربوط به تنظیم بازار در کشور وجود دارد که ان شاالله با استفاده از ظرفیت‌های موجود، بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برای حل مسائل مردم برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه