English

مهدی میرزاده کوهشاهی خبر داد؛

پذیرش دانشجو در ۱۰۶ کدرشته محل در دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان گفت: برای مهرماه ۱۴۰۰ در 106 کد رشته محل در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در مراکز علمی کاربردی استان پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

پذیرش دانشجو در 106 کدرشته محل در دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی میرزاده کوهشاهی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر چهارهزار و ۷۰۰ دانشجو در ۱۰ مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان در حوزه های مختلف صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر مشغول تحصیل هستند.
میرزاده کوهشایی عنوان کرد: در ساختار جدید دانشگاه علمی و کاربردی به منظور تفکیک آموزش در چارچوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعدادی از مراکز وابسته به نهادهای دولتی تعطیل شد.
وی با بیان اینکه پذیرش دانشجو در مراکز این دانشگاه تا پایان هفتم شهریورماه امسال تمدید شده است، عنوان داشت: این دانشگاه دارای بیش از 800 مدرس فعال بوده که بیشتر آنان در بخش‌های دولتی یا صنعتی شاغل و مجرب هستند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان هرمزگان،  تصریح کرد: فراخوان جذب مدرس از اول شهریور آغاز شده و تا پانزدهم همین ماه نیز ادامه دارد که واجدین شرایط می‌توانند به آدرس سایت دانشگاه مراجعه و ثبت‌نام کنند.
وی از افزایش حدود 25 درصدی شهریه دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: در طول سال تحصیلی به دانشجویان وام دانشجویی و تسهیلات پرداخت شهریه داده و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و رفاهی نیز کارت ارزاق دانشجویی ارائه می‌شود.
میرزاده کوهشاهی رشته صنعتی دانشگاه جامع علمی کابردی استان هرمزگان کاردانی فنی برق – برق صنعتی، کاردانی فنی متالورژی – تولید آلومینیوم، کاردانی فنی متالورژی – نورد فولاد، کاردانی فنی آسانسور و پله‌برقی، کاردانی فنی مکانیک – مکانیک تاسیسات صنعتی، کاردانی فنی شبکه‌های کامپیوتری، کاردانی فنی فناوری اطلاعات – اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی نرم‌افزار – برنامه‌سازی کامپیوتری، کاردانی فنی شهرسازی، کاردانی فنی معماری – معماری شهری و کاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنی هستند.
وی با اشاره به عناوین رشته‌های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، گفت: کاردانی حرفه‌ای حقوق – امور ضابطین قضایی، کاردانی حرفه‌ای حقوق – حقوق ثبتی، کاردانی حرفه‌ای تربیت مربی پیش‌دبستانی، کاردانی حرفه‌ای عملیات ویژه انتظامی، کاردانی حرفه‌ای انتظامات و حراست فیزیکی، کاردانی حرفه‌ای پیشگیری انتظامی، کاردانی حرفه‌ای کشف و پی جویی سرقت، کاردانی حرفه‌ای بازرگانی – امور گمرکی، کاردانی حرفه‌ای حسابداری – حسابداری مالی و کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی – مربیگری پایه تیراندازی از جمله رشته ها در این گروه هستند.
رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان هرمزگان به رشته‌های گروه فرهنگ و هنر در مراکز علمی کاربردی سطح استان اشاره کرد و گفت: کاردانی حرفهای هنرهای تجسمی – گرافیک و کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی – نقاشی از جمله رشته های حوزه فرهنگی در مقطع کاردانی و کارشناسی حرفه‌ای گرافیک – تصویرسازی در مقطع کارشناسی است که در مهر 1400 توسط مراکز علمی کابردی استان ارائه می شوند.
وی با اشاره به رشته‌های گروه صنعت در مقطع کارشناسی افزود: از جمله رشته ها در این گروه می توان به مهندسی فناوری کنترل – ابزار دقیق، مهندسی فناوری متالورژی – ذوب فلزات، مهندسی فناوری مکانیک– ماشین‌افزار، مهندسی فناوری اطلاعات – امنیت اطلاعات، مهندسی فناوری اطلاعات – فناوری اطلاعات، مهندسی فناوری شبکه‌های کامپیوتری و مهندسی فناوری عمران – ساختمان‌سازی اشاره کرد.
میرزاده کوهشاهی به عناوین رشته‌های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در مقطع کارشناسی اشاره کرد و گفت: کارشناسی حرفه‌ای حسابداری – حسابداری مالی، کارشناسی حرفه‌ای امور گمرکی، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار اینترنتی، کارشناسی حرفه‌ای حقوق – ارشاد در امور کیفری، کارشناسی حرفه‌ای حقوق – حقوق ثبتی و کارشناسی حرفه‌ای ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع رشته های در حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی است که در مراکز علمی کاربردی استان ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به نیاز به رشته‌‌ها، تخصص‌‌ها، مهارت‌ها و مشاغل جدید دانشگاه‌ها باید برای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و بازار کار، رشته‌ها، سرفصل‌های خود را به صورت دوره‌ای بازبینی کنند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان گفت: درچارچوب چنین دیدگاهی جایگاه سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز نمی‌تواند به شکل سنتی نیازهای جامعه را پاسخ بدهد بنابراین این دانشگاه در پذیرش دانشجو و هدفمند کردن سرفصل رشته‌های نیاز به یک بازبینی اساسی دارد.
میرزاده کوهشاهی سیاست و رویکرد اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی را مهارت‌افزایی دانست و افزود: براساس این رویکرد در دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان نیز، توسعه آموزش‌های مهارتی در اولویت است تا این دانشگاه بتواند با گسترش رشته‌های کاربردی که منجر به کارآفرینی می‌شود، نیروی مورد نیاز استان را تأمین کند.
وی با تأکید بر تأسیس هدفمند رشته‌های دانشگاهی متناسب با ظرفیت‌های فعال این استان افزود: سهم جوانان هرمزگان از اشتغال در بخش‌های صنعتی پایین بوده ضمن آنکه بخش کمی از ظرفیت گردشگری استان نیز به فعلیت رسیده است، لذا دانشگاه علمی کاربردی می‌تواند این موارد را در هدف گذاری‌های آموزشی خود مورد توجه قرار دهد.
عضوهیات علمی دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مباحث دانشگاه علمی کاربردی، عملی و کارگاهی است، گفت: خوشبختانه اخیراً در سطح کشور و دانشگاه علمی کاربردی طبق یک آمایش و پالایشی که در رشته‌ها درحال انجام است تعدادی از رشته‌های غیرضروری و اشباع شده حذف و رشته‌های کاربردی جدید جایگزین می‌شوند.
میرزاده کوهشاهی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مورد نیاز بازار کار و برنامه توسعه در این استان بیان داشت: متناسب با طرح آمایش آموزش عالی، طرح آمایش و توسعه استان و طرح ‌های درحال احداث یک نیاز سنجی درحال انجام است که در مراکز دانشگاهی وابسته به دانشگاه علمی کاربردی تعدادی از رشته‌ها که متناسب با ظرفیت‌ های محیطی و نیاز بازار کار نیستند، حذف خواهند شد.
وی تصریح کرد: سعی شده است تا رشته‌هایی که در این مجموعه ارائه می‌شود پالایش شود و افراد به جای مدرک گرایی به دنبال یادگیری حرفه باشند. دانشگاه علمی کاربردی وظیفه دارد افراد ماهر و کارآفرین تربیت کند، شاید با هدایت دیگران بتوان تصمیم سازی کرد، اما لازم است استعداد واقعی دانش آموزان شناسایی شود تا در همان مسیر تحصیل و فعالیت کنند.
میرزاده کوهشاهی یکی از معضلات جامعه امروز آشنا نبودن خانواده‌ها و جوانان به حوزه‌ها و نیازهای شغلی دانست و عنوان کرد: اکنون در حوزه فناوری اطلاعات، کسب و کارها و نمایشگاه‌های مجازی، بازار به نیروی کار نیازمند است. این دانشگاه می‌تواند متناسب با نیاز موجود پودمان تعریف کند.
وی در پایان با اشاره به احتمال آغاز فعالیت حضوری دانشجویان از بهمن‌ماه امسال، اضافه کرد: همه مدرسان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه علمی و کاربردی استان به مراکز واکسیناسیون معرفی و واکسینه شده‌اند اما هنوز دستورالعملی برای واکسیناسیون دانشجویان ابلاغ نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی