English

کمپین حمایت از کارگران غیر رسمی کشور در اصفهان کلید خورد

کمپین حمایت از کارگران غیر رسمی کشور در اصفهان کلید خورد و تاکنون دو نفر بعنوان نماینده کارگاه های غیر رسمی صنایع دستی منطقه شمال و جنوب اصفهان برگزیده شدند.

کمپین حمایت از کارگران غیر رسمی کشور در اصفهان کلید خورد

عضو کمیته کسب وکار اتاق بازرگانی اصفهان در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، اظهار داشت: به منظور حمایت قانونی از حق بیمه و بازنشستگی کارگران غیر رسمی در کشور، کمپینی از سوی خیریه نذر اشتغال استان اصفهان شکل گرفت.

اکبر اخوان مقدم بیان داشت: با آغاز به کار کمپین، در بین کارگاه های غیر رسمی هر صنفی انتخاباتی برگزار می شود و کارگران از بین خودشان فردی را بعنوان نماینده انتخاب میکنند.

وی با اشاره به اینکه با رسمیت بخشیدن به کارگران و کارفرماهای غیررسمی، کارگران میتوانند خود را بیمه و از حقوق اولیه اداره کار برخوردار شوند، افزود: کارگران معلول، افراد معتاد، زندانیان و زنان سرپرست خانوار و افراد فاقد مهارت که برای کارفرما امکان پرداخت حقوق اداره کاری به آنها نیست، مشمول کارگران غیر رسمی می شوند.

عضو کمیته کسب وکار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با حمایت قانونی از کارگاه های کوچک مقیاس و رسمیت بخشیدن به کارگران غیررسمی قطعا در رونق اقتصادی و افزایش میزان اشتغالزایی در سطح استان اصفهان سهم بزرگی خواهد داشت.

وی افزود: در این کمپین از تمام کارگران غیررسمی(فاقد حمایت قانونی اداره کار هستند) خواستاریم کلیپ‌های 30 ثانیه‌ای از مطالبات بحق خود در زمینه بیمه و بازنشستگی عنوان کنند و به دو شماره (09907934707 و 09217141591) ارسال کنند.

اخوان مقدم گفت: اگر برای کارگران غیر رسمی که از هیچ حق و حقوقی برخوردار نیستیم؛ حمایت قانونی صورت بگیرد چه تاثیر بزرگی در زندگی و آینده آنها خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه