English

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

۱۴۵ طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح می شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از افتتاح وآغاز عملیات اجرایی ۱۴۵ طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با اعتبار ۱۶۰۳ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

۱۴۵ طرح بخش کشاورزی آذربایجان شرقی افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، اکبر فتحی اظهار داشت: همزمان با برگزاری مراسمات بزرگداشت هفته دولت امسال تعداد ۱۴۵ پروژه مهم کوچک و بزرگ عمرانی و تولیدی و خدماتی در بخش کشاورزی در زیربخش‌های آب وخاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و گلخانه ای، دام، طیور و شیلات و آبزیان با اعتبارات هزینه شده کل معادل ۱۶۰۳۵۲۹ میلیون ریال آغاز می شود. 

وی افزود: این طرح ها از محل منابع عمومی و تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با اشتغال زائی دائم و موقت ۱۳۹۷ نفر در سال در  استان به طور همزمان به بهره برداری می‌رسد یا عملیات اجرائی آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به برخی از پروژه‌های قابل افتتاح مهم و مؤثر در توسعه اقتصادی بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از ۱۰۰ پروژه زیر بنائی آب وخاک شامل احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی و سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار با سرمایه گذاری کلی برابر ۳۸۸۶۶۴ میلیون ریال (از محل اعتبارات دولتی بخش ملی / استانی / و آورده شخصی) که از آن معادل ۳۳۱۰۴ میلیون ریال با مشارکت بهره برداران در اجرای ۱۵.۷۲ کیلومتر کانال‌های بتنی و کانال‌های مدرن شبکه‌های فرعی ۳ و ۴ پایاب سد‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ در سطح ۱۳۵۲ هکتار و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار در سطح ۶۹۹ هکتار می‌باشد.

وی به بهره برداری از ۱۴ طرح صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی با ظرفیت تولید و نگهداری سالانه ۷۹۲۳۴ تن و ۷.۵ میلیون قطعه کشتار مرغ با سرمایه گذاری کل معادل ۶۴۰۱۰۰ میلیون ریال و اشتغال زائی دائم و موقت ۳۴۵ نفر در سال اشاره کرد.

فتحی افزود: بهره برداری از ۱۱ واحد تولیدی دام، طیور و شیلات و آبزیان با سرمایه گذاری معادل ۲۷۴۲۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی ۱۱۳ نفر در سال در زمینه‌های تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و تخم مرغ و آبزیان در سطح استان و آغاز عملیات اجرایی و تکمیل و بهره برداری از تعداد ۱۶ طرح باغبانی و گلخانه‌ای در شهرستان‌های هریس، سراب و کلیبر به مساحت ۴.۸۶۹ هکتار با اعتبار کل ۲۶۹۹۴۰ میلیون ریال با اشتغال زائی ۱۲۳ نفر در سال و اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری وعملیات حفاظت خاک و کنترل رسوب در شهرستان‌های بستان آباد، ملکان و اهر با اعتبار ۳۰۶۲۵ میلیون ریال از دیگر طرح‌های شاخص قابل افتتاح در هفته دولت می‌باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از افتتاح وبیناری این طرح‌ها در روز هفتم شهریور ماه با حضور  استاندار خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه