English

قاسمعلی خدابنده:

کاهش تعداد مراکز واکسیناسیون کرونای معلمان در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: الزام و اجباری برای واکسیناسیون همکاران فرهنگی وجود ندارد و اعلام زمان و مکان دریافت واکسن به تمامی ۱۳۰ هزار معلم و پرسنل آموزش و پرورش استان انجام شده است.

کاهش تعداد مراکز واکسیناسیون کرونای معلمان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به این که بخش عمده معلمان و کارکنان آموزش و پرورش این استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند شمار مراکز واکسیناسیون کرونای معلمان به ۲ مرکز در مشهد کاهش یافت.

قاسمعلی خدابنده در ادامه این خبر اضافه کرد: لیست گروه معلمان و کارکنان آموزش و پرورش برای انجام واکسیناسیون در سامانه سراسری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دریافت واکسن قرار گرفت و با توجه به این که تا کنون حدود ۷۰ هزار نفر از معلمان استان در مراکز مختلف موفق به دریافت واکسن شده‌اند ادامه فعالیت پایگاهها با تغییراتی همراه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: الزام و اجباری برای واکسیناسیون همکاران فرهنگی وجود ندارد و اعلام زمان و مکان دریافت واکسن به تمامی ۱۳۰ هزار معلم و پرسنل آموزش و پرورش استان انجام شده است.

وی همچنین گفت: افرادی که تاکنون موفق به دریافت واکسن نشده‌ اند یا تمایلی به استفاده از واکسن ندارند یا خود و اعضای خانواده‌شان درگیر بیماری هستند برای کسب آمادگی تزریق واکسن نیازمند گذر زمانند و یا بر اساس شرایط سنی، واکسن را از طریق دیگری دریافت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تا پیش از این فرایند واکسیناسیون معلمان استان در ١۸ مرکز تجمیعی که براساس استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی تجهیز شده انجام می‌شد که با بررسی نهایی در این زمینه، ۲ مرکز برای ادامه انجام فعالیت واکسیناسیون در مشهد انتخاب شدند.

خدابنده اظهار کرد: همکارانی که در مشهد تمایل به دریافت واکسن دارند می‌توانند به این 2 مرکز مراجعه و یا با مراجعه به مراکز بهداشت تعیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با ارائه کد ملی و پرسنلی واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: معلمان در شهرستانها نیز برای واکسیناسیون باید به مراکز تجمیعی اعلام شده متعلق به دانشگاه‌های علوم پزشکی در محل سکونت خود مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این نحوه واکسیناسیون معلمان تا نیمه شهریور ماه و آغاز واکسیناسیون دور دوم ادامه دارد و در آن زمان تغییرات دوباره به منظور افزایش شمار مراکز اعمال خواهد شد.

خدابنده در خاتمه خاطر نشان کرد: تنوع و تعدد واکسن در پایگاههای واکسیناسیون معلمان کاملا تابع تنوع و تعدد اعلامی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کروناست بنابراین هرگونه تغییر در این بخش ناشی از تغییرات موجودی واکسن در کشور و سهمیه استان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه