English

مهدی قلیان اول:

بازگشایی پارک‌ها باعث انتقال کرونا نمی‌شود، اما باعث عادی انگاری در برخی از شهروندان خواهد شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تصمیم گیرنده نهایی درباره بازگشایی بوستان‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا است و در حال رایزنی در این زمینه هستیم تا بتوانیم برخی از بوستان‌های شهر را بازگشایی نماییم.

بازگشایی پارک‌ها باعث انتقال کرونا نمی‌شود، اما باعث عادی انگاری در برخی از شهروندان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی قلیان اول معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری جلسه ستاد استانی کرونا بیان کرد: در پاسخ به درخواست رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر بازگشایی بوستان‌ها برای افزایش نشاط و تقویت روحیه شهروندان باید این مطلب را در نظر داشت که، پارک‌ها باعث انتقال نمی‌شوند، اما باعث ایجاد عادی انگاری وضعیت فعلی در برخی از شهروندان می‌شوند. اهمیت این دغدغه را قبول داریم و درحال انجام کار کارشناسی بر روی این درخواست هستیم.

 مهدی قلیان درباره بازگشایی بوستان‌ها با بیان اینکه تصمیم گیرنده نهایی درباره بازگشایی بوستان‌های خراسان رضوی ستاد ملی مقابله با کروناست افزود: در حال رایزنی در این زمینه هستیم تا بتوانیم برخی از بوستان‌های شهر را که امکان اجرای شیوه نامه‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در آن‌ها وجود دارد بازگشایی کنیم؛ اما نمی‌توانیم قولی برای زمان بازگشایی به شهروندان بدهیم. تصمیم نهایی در این زمینه نیاز به تأیید این ستاد دارد.

وی با بیان اینکه آمار بستریان روزانه کرونا درخراسان رضوی به ۲۹۰ نفر رسیده است، از تداوم روند افزایشی در این هفته خبر داد و اظهار کرد: مجموع بستریان موجود دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ۱۴۱۱ نفر رسیده است و ۳۳۶ نفر بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

قلیان با اشاره به اینکه میانگین فوتی‌های روزانه استان از ۴ نفر در هفته اول فروردین ماه به ۲۴ نفر در هفته اول اردیبهشت ماه افزایش یافته است، ادامه داد: طبق بررسی‌ها هنوز به اوج پیک چهارم کرونا در خراسان رضوی  نرسیده ایم و براساس پیش بینی‌ها همچنان روند افزایشی بیماران بستری شده تا انتهای این هفته ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: میزان مراجعان سرپایی کمی کاهش پیدا کرده است که امیدواریم این موضوع به دلیل شرایط ماه مبارک رمضان و خودداری شهروندان در مراجعه به مراکز منتخب ایجاد نشده باشد؛ بااین حال برخلاف کاهش مراجعان سرپایی وضعیت بستریان شهر مشهد همچنان افزایشی است.

وی با اعلام اینکه ۱۲ درصد گروه هدف بالای ۸۰ سال در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند، افزود: برای واکسیناسیون کامل این افراد ۶۱ هزار دوز واکسن نیاز است که داریم تلاش‌ می‌کنیم تا با بهره گیری از دپوی فعلی و ۷۰۰۰ دوز واکسنی که به زودی به دانشگاه علوم پزشکی ارسال می‌شود تا پایان این هفته واکسیناسیون کامل سالمندان بالای ۸۰ سال را به اتمام برسانیم.

مهدی قلیان اول در خاتمه با بیان جزئیات گام اول واکسیناسیون در مشهد و استان گفت: در گام اول واکسیناسیون حدود ۸۰ درصد کادر درمان و بهداشت واکسینه شدند و تنها ۲۰ درصد از این افراد به درخواست خودشان از تزریق واکسن کرونا انصراف دادند. همچنین ۷۰ درصد از کادر کلینیک‌های خصوصی نیز واکسن کرونا دریافت کردند و واکسیناسیون کارکنان داروخانه‌ها در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی