English

قیمت هویج رکورد زد

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات صورت گرفته در این خصوص باعث سوء استفاده برخی برای افزایش قیمت آن شده است.

قیمت هویج رکورد زد

به گزارش خبرگزاری موج البرز، مهرداد بابایی با اشاره به افزایش قیمت هویج در چند هفته اخیر اظهار کرد: متاسفانه تبلیغات غیرواقعی در خصوص لزوم مصرف هویج برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باعث افزایش فضایی قیمت هویج در هفته‌های اخیر شده است.

وی ادامه داد: مصرف یک نوع میوه یا سبزی خاص نمی‌تواند به طور مطلق باعث پیشگیری از این بیماری شود و در این خصوص تنوع غذایی باید لحاظ شود.

وی توضیح داد: با این اوصاف باید گفت مصرف هویج تاثیر خاصی در پیشگیری از کرونا ندارد و تبلیغات صورت گرفته در این خصوص باعث سوء استفاده برخی برای افزایش قیمت آن شده است.

بابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در استان گفت: در حال حاضر افراد بالای ۵۰ سال پس از ثبت نام و دریافت پیامک می‌توانند به مراکز تزریق مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود صرفا پس از دریافت پیامک و از طریق ثبت نام به مراکز تجمیعی مراجعه کنند تا از ایجاد صفوف طولانی و ازدحام جلوگیری شود.

این مسئول در پاسخ به اینکه ایمنی واکسن‌هایی که تزریق می‌شود چقدر با هم تفاوت دارد، توضیح داد: شاید واکسنی در سنین خاصی اثر بخشی بیشتری داشته باشد ولی این طور نیست که واکسن‌ها در ایجاد ایمنی تفاوت ماهوی محسوسی با هم داشته باشند و اثر بخشی آنها نزدیک به هم است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: در حال حاضر در اوج پیک پنجم بیماری کرونا قرار داریم و حتی اگر وضعیت تغییر کرد و به پایین ترین سطح از شیوع رسیدیم هم مردم نباید اهمیت رعایت پروتکل‌ها را نادیده بگیرند و با این دلیل که واکسن تزریق کرده‌اند ماسک را کنار بگذارند.

وی ادامه داد: واقعیت این است تا زمانی که این پاندمی در کل دنیا کنترل نشود نمی‌توان به روزهای بدون ماسک فکر کرد بنابراین از مردم درخواست می‌شود نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی دقیق باشند.

بابایی تاکید کرد: با توجه به اینکه اغلب کسانی که تا کنون واکسن تزریق کرده‌اند سن بالا هستند، اعضای خانواده باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساسیت به خرج دهند چون تجربه نشان داده که افرادی علی رغم تزریق دو دز واکسن هم به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی گفت: با توجه به اینکه شاهد چرخش سویه‌های جدید کرونا در دنیا هستیم، حتی کشورهایی که به طور صد درصدی جمعیت خود را واکسینه کرده‌اند هم در مقابل سویه‌های جدید ایمن نیستند و همین است که باز شاهد افزایش تعداد بیماران و فوتی‌ها در برخی از کشورها هستیم.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی