English

برگزاری آیین چارپایه خوانی درقم

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از برگزاری آیین چارپایه خوانی درقم خبرداد.

برگزاری آیین چارپایه خوانی درقم

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی در گفت و گویی اظهار داشت: آیین سنتی چارپایه خوانی از ۳۱ مردادماه تا چهارم شهریورماه سال‌جاری از ساعت ۱۸ و ۳۰ تا ۲۰ در خیابان ارم و در مقابل مزار شیخان در فضای باز ترتیب خواهد یافت.

مدیرعامل فرهنگی شهرداری قم ادامه داد: در این آیین سنتی مداحان اهل بیت(ع) عباس حیدرزاده، سید علی حسینی نژاد، مسعود زمانی، علی حبیب زاده و سید رضا تحویل‌دار به‌مرثیه سرایی خواهند پرداخت.

مقیمی با اشاره به‌ضرورت انتقال ارزش‌ها و آیین‌های اصیل سنتی به‌نسل جوان ، خاطرنشان کرد: مدیحه ‌سرایی و چارپایه خوانی مداحان نوجوان و شاخص شهر قم از بخش‌های مهم برگزاری این سنت آیینی است.

وی تجلیل از خادمان هیات‌های مذهبی و قدردانی از تلاش‌های آنها جهت تعظیم شعائر حسینی(ع) با پایبندی به‌مصوبه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را از اهداف برپایی آیین سنتی چارپایه خوانی در قم دانست و گفت: در ابتدای این آین آیین قاریان برگزیده مسابقه‌های بین المللی قرآن کریم آیه‌هایی را تلاوت خواهند کرد.

وی با اشاره به‌قدمت آیین چارپایه خوانی در قم، تصریح کرد: سنت چارپایه خوانی از روزگاران گذشته توسط مرحوم حسین مولوی بزرگ مداحان قم اجرا می شد و این آیین دارای اصالت و ریشه فرهنگی در این استان می باشد.

مقیمی خاطرنشان کرد: آیین سنتی چارپایه خوانی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و جامعه مداحان استان ترتیب خواهد یافت و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این آیین به‌تدریج در سطح محله‌های شهر قم نیز به‌اجرا درخواهد آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه