English

برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم در ماه محرم تشریح شد

برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم در ماه محرم تشریح شد.

برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم در ماه محرم تشریح شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، ابوالقاسم مقیمی با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی و محدود برگزار شدن جلسات روضه و هیئت‌های عزاداری؛ مجموعه سازمان فرهنگی و شهرداری قم نیز برنامه‌هایی را برای این ایام تدارک دیده که ازجمله آن آغاز مراسم سیاه‌پوشی شهر با حضور پیرغلامان بود.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که با اصناف، صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی انجام‌گرفته مجموعه حسینیه سیار، فضایی از رادیو برای ایجاد مجالس اباعبدالله(ع) در فضای اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و اصناف فراهم‌شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه با هماهنگی که با معاونت تبلیغ حوزه علمیه شده مجموعه روضه‌های خانگی به‌صورت محدود با تبلیغ سازمان فرهنگی و معاونت تبلیغ حوزه برگزار می‌شود، گفت: با هماهنگی که با مجموعه‌های فرهنگی سطح شهر و همچنین سازمان پارک‌ها شده است در ۳۱ بوستان میزبان هیئت مختلف سطح شهر خواهیم بود و هیئت‌هایی که فضا ندارند در این بوستان‌ها با هماهنگی سازمان فرهنگی و سازمان پارک‌ها میزبانی خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌هایی را نیز در حوزه تولید محتواهای تصویری و پخش از شبکه‌های سازمان فرهنگی مثل شب‌شعر حسینی خواهیم داشت افزود: در حوزه حمایت از هیئت نیز کمیته فرهنگی مثل هرسال فعال است و با دستور شهردار و مجموعه تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود در خدمت هیئت‌های مذهبی خواهیم بود.

مقیمی یادآور شد: با توجه به اینکه خیلی از محلات سطح شهر امکان برگزاری روضه امام حسین (ع) و حضرت اباعبدالله را ندارند، مجموعه حسینیه سیار، استیج‌های سازمان فرهنگی در محله‌های پرتراکم ازجمله مثل پردیسان، مجموعه انسجام و پیام نور در قالب حسینیه‌های سیار مجالس حضرت اباعبدالله در مجتمع‌های مسکونی با رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: در ماه‌های محرم و صفر نیز تور ایثار و شهادت شامل بازدید از مجموعه‌های فرهنگی در این دو ماه با ثبت‌نام در مساجد و سراهای محله‌های برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه