English

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده:

اماکن مذهبی امکان آن را دارد که به مراکز واکسیناسیون تبدیل شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در این زمینه طرحی به نام طرح شمیم حسینی اجرا شد و ادامه خواهد داشت و آنچه که از عواید موقوفات منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) در محرم و صفر توسط واقفین تعیین شده است.

اماکن مذهبی امکان آن را دارد که به مراکز واکسیناسیون تبدیل شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اعلام کرد: آمادگی تبدیل اماکن مذهبی به مرکز واکسیناسیون و تجهیز این اماکن به کپسول اکسیژن برای بیماران.

حجت‌الاسلام احمدزاده در ادامه این خبر و اقدامات این نهاد در راستای مقابله با کرونا در خراسان رضوی اضافه کرد: بقاع متبرکه و امام‌زادگان اعلام آمادگی کردند که اگر پایگاه‌های واکسیناسیون عمومی برای استقرار نیاز به اماکن بقاع متبرکه و امام‌زادگان داشتند، از آن‌ها میزبانی کنند و همچنین طی روزهای آینده تعدادی از بقاع متبرکه شاخص استان به کپسول‌های اکسیژن مجهز خواهند شد و این کپسول‌ها به صورت امانت در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه گفت: این کپسول‌های اکسیژن از محل موقوفات، نذورات و کمک‌های خیرین تهیه می‌شود و به صورت امانت در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد و پس از استفاده، باید به مراکز افق بقاع متبرکه عودت داده شود.

وی همچنین اضافه کرد: امام‌زادگان شاخص هر شهر محل این خدمت قرار خواهند گرفت، بنا به ظرفیت و میزان جمعیت پیرامون هر بقعه متبرکه، تعداد کپسول‌های مستقر متفاوت خواهد بود اما به طور میانگین در سطح استان پیش‌بینی کرده‌ایم که در گام اول ۵۰۰ کپسول ۱۰ کیلویی تهیه و در بقاع متبرکه مستقر شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده خاطر نشان کرد: طبیعی است که برخی از بقاع در مناطق متراکم جمعیتی است و باید تعداد بیشتری کپسول در آن‌جا تهیه شود و پیرامون برخی از بقاع هم که دارای تراکم جمعیتی کمتری است، کپسول کمتری تهیه خواهد شد اما در مجموع هم بقاع متبرکه و هم درمانگاه‌های موقوفه در مجموع به ۵۰۰ کپسول مجهز می‌شود که در آینده اگر به تعداد بیشتری نیاز شد، به کمک خیرین تعداد آن‌ را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به اختصاص عواید موقوفات به هیئات عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان کرد: در ایام محرم و صفر منابع حدود ۲۵۰۰ موقوفه مرتبط با عزاداری سیدالشهدا(ع) در اختیار مراکز اجرای نیت واقف، هیئات مذهبی و حسینیه‌ها قرار گرفته و آن‌ها می‌توانند با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فضای باز خدمات خود را ارائه دهند. اطعام و نذورات در این مراسمات هم به صورت به بیرون‌بر تحویل خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در این زمینه طرحی به نام طرح شمیم حسینی اجرا شد و ادامه خواهد داشت و آنچه که از عواید موقوفات منطبق با عزاداری سیدالشهدا(ع) در محرم و صفر توسط واقفین تعیین شده، مطابق نظر واقفین در اختیار هیئات مذهبی، مساجد و حسینیه‌هایی که این عواید وقف بر آن‌ها شده، در فضاهای عمومی غیرمسقف و باز، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی پروتکل‌های بهداشتی قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: مراسمات صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در این راستا از هیئات بزرگ بازدید داشتیم و مشاهده کردیم که این هیئات موارد بهداشتی را به نحو شایسته‌ای رعایت می‌کردند.

احمد زاده در خاتمه گفت: امیدواریم که اجر، ثواب و پاداش این تعظیم شعائر حسینی نثار روح واقفین، خیرین و تمام افرادی که بانی برافراشته شدن و پرفروغ‌ ماندن چراغ خیمه اباعبدالله(ع) بودند، برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه