English

نماینده ولی فقیه در استان همدان به مناسبت روز ملی صنایع کوچک و متوسط:

اقدامات زیرساختی شرکت شهرک های صنعتی در استان قابل تقدیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه اقدامات قابل تقدیری در استان در مقوله ایجاد زیرساخت های منجر به تولید توسط شرکت شهرک های صنعتی انجام شده است، به طرح برخی از مشکلات تولیدکنندگان همچون تعهدات ارزی، خام فروشی و ضعف در صنایع تبدیلی، بدل شدن بانک ها به بنگاه تجاری و قوانین مخل تولید و .. پرداخت

اقدامات زیرساختی شرکت شهرک های صنعتی در استان قابل تقدیر است

به گزارش خبرگزاری موج همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی  نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان در دیدار بامدیر عامل وکارکنان شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان ، ضمن تبریک روز ملی صنایع کوچک و متوسط به تمامی فعالین این عرصه، با اشاره به نیاز استان در توسعه صنعتی گفت : اقدامات زیرساختی شرکت شهرک های صنعتی در استان قابل تقدیر است ودر مقوله  زیرساخت ها اتفاقات خوبی افتاده است و شهرک های صنعتی استان توسعه پیدا کرده است.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی با بیان اینکه در اقتصاد استان مقوله کشاورزی سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و عمده فعالیتی است که در این استان مورد توجه است، یادآور شد: این استان از ضعف و نبود واحدهایی که به صنایع تبدیلی بپردازند رنج می برد.

وی ادامه داد: واحدهای صنایع تبدیلی که اکنون  ایجاد شده نمی تواند جوابگوی این میزان از تولید کشاورزی در استان باشد. بایستی از خام فروشی دست برداریم، هر چند این موضوع معضلی کشوری است و تنها به این استان اختصاص ندارد.

 وی افزود: کشورهای اروپایی با خرید محصولات خام و بهره از صنایع تبدیلی برای عرضه محصولات متفاوت، سودسرشاری را از آن خود می کنند و اکنون اتحادیه کشاورزان باید وارد عمل شود و اسباب تقویت این مهم را پیگیری کند تا شاهد رشد روزافزون ارزش افزوده برای کشاورزان و اشتغالزایی برای شهروندان و جوانان باشد.

وی با اشاره به تولیدکنندگانی که به دفتر نمایندگی ولی فقیه مراجعه می کنند، خاطرنشان کرد: عمده کسانی که به این دفتر مراجعه می کنند از اخذ سود و بهره های افزونی سخن می گویند که بانک ها از آن ها مطالبه می کنند و باعث به تعطیلی کشاندن واحد آن ها شده است، البته این موضوع مربوط به سیستم بانکی کشور است که به بنگاه تجاری بدل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه تعهدات ارزی نیز از موضوعاتی است که تولیدکنندگان را بسیار آزار داده است، گفت: تعهدات ارزی و فروش به ریال و بازگردانی به دلار باعث آزار و آسیب تولیدکنندکان صنایع کوچک شده است و همینطور است خلق دستورالعمل ها، آیین نامه ها و قوانینی که به صورت آنی در زمینه تولید انجام می شود.

وی در پایان عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان  مشکلات برخی از واحدهای تولیدی را پیگیری و نزد آیت الله رییسی مطرح کرد و مستندات مربوطه نیز ارسال شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه