English

امام جمعه یزد:

ایثار شهدای مدافع حرم حرکت در مسیر امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ایثار و نبرد شهدای مدافع حرم با دشمنان اسلام، حرکت در مسیر امام حسین(ع) و تداوم مرام شهدای کربلاست.

ایثار شهدای مدافع حرم حرکت در مسیر امام حسین(ع) است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم با اشاره به مقام شامخ شهدا اظهار داشت: اجر و پاداش شهدا و خانواده های شهدا نزد خداوند متعال محفوظ است و خداوند خود برای پاداش دادن به شهدا وعده داده است.

وی عنوان کرد: زندگی دنیوی گذراست و اگر انسان با اعمال و نیات خود برای خود جایگاه اخروی فراهم کرده باشد، ارزشمند و ماندگار است زیرا انسان برای ماندن در این دنیا خلق نشده و زندگی دنیوی مقدمه‌ای برای عمران و آبادانی زندگی اخروی است.

ناصری تاکید کرد: در نظام اسلامی همه موظف به خدمت و تلاش برای تقویت دین و رسیدن به کمال هستند و اگر حرکت انسان در طول دوره زندگی در این مسیر باشد، رضایت خدا را جلب کرده و شهدا نیز به مقام «و رضی عنهم» رسیده‌اند.

امام جمعه یزد ادامه داد: شهدا برای هدایت و سعادت انسان‌ها و برای رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و خود را فدا کردند و ما نیز باید در همین مسیر حرکت کنیم.

وی بیان کرد: تلاش برای رشد علمی، تقویت اخلاق مردم، حل مشکلات مردم جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی ارزشمند است و اگر همه اینها را برای رضای خدا انجام دهیم، رستگار خواهیم شد.

ناصری تصریح کرد: آباد کردن دنیا منافاتی با رستگاری و کمال و آبادی زندگی اخروی ندارد اما هدف نباید گم شود و اگر هدف خدا باشد، در مسیر کمال قدم برداشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: باید دست به دست هم بدهیم و برای رضای خدا در کنار هم باشیم و همه قدرت و توان خود را به کار بگیریم تا نظام اسلامی برقرار باشد و مردم راه راست را پیدا کنند و به سمت حق و حقیقت حرکت کنند.

وی افزود: هر یک از ما باید به هر شکلی که می‌تواند وارد میدان شود، یکی در میدان نبرد، مبارزه با دشمنان متجاوز و مقابله با آنها را بر می‌گزیند و دیگری در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و علمی حرکت می‌کند که همه اینها ارزشمند است اما شهادت، ارزشمندترین و بالاترین فداکاری است.

ناصری با تقدیر و تحسین صبر و مقاومت خانواده شهدا تاکید کرد: صبر خانواده شهدا، حرکت در مسیری است که شهدا در پیش گرفتند و به طور قطع رضایت خداوند متعال را نیز به دنبال خواهد داشت و هر آن بر قرب آنها به خدای تعالی می افزاید.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و قیام امام حسین(ع) عنوان کرد: حرکت و قیام سیدالشهدا نیز در همین مسیر بود و شهدای مدافع حرم نیز مرام سرور و سالار شهیدان کربلا را پیش گرفتند و برای امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با دشمن متجاوز قیام کردند و اگر غیرت این شهدا و ایثارگری آنها و تدابیر رهبری نبود، امروز حرم ائمه اطهار(ع) با خاک یکسان شده بود و هدف خود که ایجاد صهیونیسم بزرگ بود را جامه عمل پوشانده بودند اما همت و ایثار این شهدا، همه این حرکت‌ها را بهم ریخت و معادلات را بهم زد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه باید قدردان مبارزان و مجاهدان و رزمندگان مدافع حرم باشیم، اظهار داشت: این شهدا بصیرت دینی داشتند و تکلیف خود را در برابر اسلام و مسلمین شناختند و به آن عمل کردند.

حجت الاسلام عباس زارع گاریزی بیان کرد: امیدواریم این سعادت را داشته باشیم که قدردان شهدا باشیم و با مطالعه تاریخ این کشور، قدردان امنیت امروز کشور باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه