English

امام جمعه یزد:

ظرفیت خودکفایی در صنعت پوشاک کشور وجود دارد

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مشکل بیکاری در کشور راهکار دارد، گفت: رونق بخشیدن به صنعت پوشاک بخش عمده ای از مشکلات بیکاری جوانان تحصیلکرده و زنان را حل می کند.

ظرفیت خودکفایی در صنعت پوشاک کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کارگران ما باید خلاقیت داشته باشند تا پس از 10 سال در یک کارخانه، خود به یک کارآفرین تبدیل شوند، اظهار داشت: سیستمی که یک فرد 30 سال کارگر ساده یک کارخانه است و با همین مهارت و تخصص بازنشسته می شود، صحیح نیست.

وی عنوان کرد: کارگران ما باید در طول دوران کاری خود کارکرد دستگاه ها را یاد بگیرند و حتی بتوانند با استفاده قدرت خلاقیت و ابتکار خود، دستگاه ها را تعمیر کرده و مشابه آن را بسازند نه اینکه با خراب شدن یک قطعه، ماه ها منتظر ارسال آن از خارج از کشور باشند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل بیکاری جوانان به ویژه زنان و افراد تحصیلکرده بیان کرد: اغلب جوانان تحصیلکرده ما بیکار هستند و برخی زنان نیز با دستمزدهای کم در کارخانجات مشغول فعالیت شده اند و بعضا جای برخی مردان که نان آور خانواده هستند را نیز اشغال کرده اند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: صنعت پوشاک از جمله صنایعی است که می تواند با سرمایه گذاری کمتر نسبت به سایر صنایع، اشتغالزایی بالایی برای اقشار مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما سالانه حداقل به 400 میلیون قطعه لباس نیاز است، افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد که در صنعت پوشاک به خودکفایی برسیم اما بسترهایی لازم است که از جمله آن می توان به برند سازی مناسب، انجام کار با کیفیت، بازاریابی اصولی، بریدن دست واسطه ها و واردکنندگان پوشاک و ... اشاره کرد.

ناصری تاکید کرد: برای راه اندازی صنعت پوشاک، آموزش رکن اصلی است و در صورتی که دولت زمینه سازی کند و در ابتدای کار، در بازاریابی نیز به صنایع کمک کند، به سرعت کار رونق می یابد.

امام جمعه یزد  اظهار داشت: این موضوع مدتهاست که با مسئولان مختلف مطرح شده اما هنوز گزارشی از انجام کار نداده اند اما امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت و به دنبال آن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد این موضوع را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: اگر صنعت پوشاک رونق بگیرد، بسیاری از صنایع دیگر نظیر نساجی و ریسندگی و حتی کشت پنبه نیز رونق می گیرد و علاوه بر اینها، برای واردات لباس نیاز نیست سرمایه های کشور را هزینه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه