English

امام جمعه یزد:

جلسات و نشست‌ های پرهزینه در دوران پس از کرونا همچنان مجازی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه جلسات و ارتباطات مجازی از سفرهای پرهزینه و وقت‌گیر جلوگیری کرده است، گفت: این اتفاق خوشایند باید در دوران پس از کرونا نیز تداوم پیدا کند.

جلسات و نشست‌ های پرهزینه در دوران پس از کرونا همچنان مجازی برگزار شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در مراسم اتصال روستاهای بالای 20 خانوار یزد به اینترنت پرسرعت با حضور وزیر ارتباطات در استانداری یزد اظهار داشت: در حرکت‌های اجتماعی و برای پیشرفت به جلو، نیاز به صبر و استقامت و همراهی است و باید در امور خود این مهم را مدنظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن در رابطه با مسائل سیاسی و فرهنگی تلاش خود را علیه کشور ما به کار گرفته است، افزود: باید سنگربان دین و عقیده خود باشیم زیرا دشمن همواره در کمین است و از هر ابزاری در این زمینه استفاده می‌کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمنان ما با استفاده از ظرفیت و جذابیت‌های فضای مجازی، سنت‌های خوب را از ما به صورت هدفمند گرفته‌اند و برخی سرگرمی‌های پوچ به جوانان ما داده‌اند، عنوان کرد: باید در این زمینه رضای خدا را در نظر بگیریم و سپس در راستای حل این معضلات فرهنگی اقدام کنیم.

 ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتصال تمام روستاهای بالای 20 خانوار یزد به اینترنت پرسرعت بیان کرد: توجه به مردم روستاها و مناطق محروم لازم و ضروری است و این اقدام ارزشمند نیز نیازهای مردم روستاها را به ویژه در حوزه آموزش برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز اینترنت به نیاز اصلی خانواده ها تبدیل شده است، افزود: ایجاد بستر مناسب برای استفاده از فضای مجازی نه تنها در شرایط کرونا بلکه در شرایط عادی ضروری است زیرا در بسیاری از روستاهای دور افتاده و صعب العبور، امکان تردد دانش آموزان برای رسیدن به مدرسه وجود ندارد و سختی‌های بسیاری در برخی مناطق روستایی در این زمینه برای دانش آموزان وجود دارد که امروز با راه اندازی شبکه های آموزشی بر بستر اینترنت، این مشکلات حل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: لازم است این موضوع بعد از شیوع کرونا نیز به شکل جدی در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد تا در هیچ روستایی هیچ دانش آموزی به دلیل دوری راه و مشکلات تردد از تحصیل باز نماند.

وی با بیان اینکه کرونا زحمات و آسیب‌های جدی به دنبال داشته اما برخی زیرساخت‌ها را نیز در کشور ما تقویت کرد، افزود: یکی از این موارد، زیرساختهای ارتباطی است.

ناصری بر ضرورت تقویت زیرساختهای ارتباطی تاکید کرد و گفت: برگزاری آنلاین جلسات و برقراری ارتباطات اقدام بسیار خوبی است که از سفرهای پرهزینه و وقت‌گیر جلوگیری کرده و پیشنهاد می کنم این شرایط در دوران پس از کرونا نیز تداوم پیدا کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: البته فضای مجازی آسیب‌های خاص خود را دارد و لازم است در زمینه ساماندهی و برنامه ریزی برای فضای مجازی و ایجاد مصونیت در این فضا برای نوجوانان، اقدامات جدی انجام شود تا در کنار توسعه زیرساختی از آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی و اجتماعی نیز جلوگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه