English

با اتکا به متخصصان داخلی در بندر شهید رجایی انجام شد؛

تعمیرات دو دستگاه دیزل ژنراتور شناور لایروب سومار

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تعمیرات دو دستگاه دیزل ژنراتور شناور لایروب سومار با اتکا بر دانش بومی خبر داد و گفت: دانش و نگرش متخصصان داخلی نه تنها اسباب خودکفایی در تعمیره شناور و دستگاههای بندری را فراهم کرده بلکه ما را در خیلی از زمینه ها مستغنی از تامین قطعات از خارج کرده است.

تعمیرات دو دستگاه دیزل ژنراتور شناور لایروب سومار

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد رضا پور رجبی معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه امروز شناور سازیهای داخلی و تعمیرگاههای دریایی و خشکی بندر شهید رجایی قادر به بازسازی و نوسازی شناورها و دستگاههای بندر هستند خاطرنشان کرد: نقش شرکتهای دانش بنیان در طرحی قطعات و سازندگان داخلی در ساخت این قطعات در شرایط متاثر از تحریمها تحمیلی نقشی بی بدیل و غیر قابل انکار بشمار می آید.
پور رجبی با اشاره به تعمیر 30 فروند شناور مربوط به استانهای جنوبی و تعداد کثیری چرثقیل، مکنده، آنلودر و... که سال گذشته در تعمیرگاه دریایی و خشکی  بندر شهید رجایی و دیگر شناورسازی های استان به انجام رسید اظهار داشت: اگر تحریمی هم وجود نداشت مواردی همچون خروج ارز از کشور و زمانبر شدن زمان تعمیرات مشکلات را فرا روی ما در امر خدمات دریایی و تخلیه و بارگیری می گذاشت  که امروز این خودباوری و تکیه برتوان داخلی ما را  در خیلی از بخشها مستغنی از هرگونه نیاز چه به لحاظ تعمیرات و چه از بعد تامین قطعه از خارج کرده است.
وی به آخرین اقدام صورت گرفته در تعمیرگاه دریایی بندر شهید رجایی اشاره ای داشت و گفت: کارتعمیرات دو دستگاه دیزل ژنراتور لایروب سومار با اتکا بر دانش بومی و متخصصان داخلی به انجام رسیده و هم اکنون نصب آن بر روی شناور لایروب سومار در حال انجام است.
به گفته پور رجبی این دیزل ها با توان بیش از چهارصد کیلو وات کار تامین برق  مورد نیاز لایروب ها سومار را تامین  کرده که تعمیر این دو دستگاه دیزل به دست تیم متخصص داخلی و در تهیه قطعات و تجهیزات مورد نیاز نیز شرکتهای دانش بنیان و سازندگان داخلی مشارکت داشته اند.
شایان ذکر است؛ با نصب و راه اندازی این دو دستگاه دیزل شناور لایروب سومار که کار لایروبی و تامین عمق مورد نیاز برای شناورهای متردد را در گستره آبی استان هرمزگان برعهده دارد  قادر خواهد بود از حداکثر توان خود در مواقع لزوم استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه